با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصلحی:

کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد + تصاویر

با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ریاست سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ - 30September 2016
به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کاملی‌فر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا در مراسم رونمایی از کتاب علمداران عاشورایی اظهارکرد: با پیشنهاد برخی از روحانیان و بهره‌مندی از نظرات نماینده ولی‌فقیه در استان؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گوشه‌ای از خدمات روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس را به صورت مکتوب منتشر کنیم.
 
وی با بیان این‌که کتاب "علمداران عاشورایی" به تبیین نقش روحانیت در عرصه‌های رزمی و تبلیغی دوران دفاع مقدس پرداخته است، گفت: در این کتاب تلاش کرده‌ایم تا گوشه‌ای از خدمات روحانیت در سال‌های جنگ را در قالب مصاحبه با ۹7 روحانی به صورت مکتوب درآوریم.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر، ادامه داد: به خوبی می‌دانیم که روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل از خود به نمایش گذاشته است و در سال‌های جنگ تحمیلی نیز علاوه بر تبلیغ و پشتیبانی، حضوری فعال در عرصه نبرد و رزمندگی نیز داشته است.
 
وی با بیان این‌که تعداد شهدای روحانی در مقایسه با میزان شهدای دیگر اقشار جامعه، تفاوت چند برابری دارد، خاطرنشان کرد: جلد دوم این اثر آماده چاپ است و جلدهای بعدی نیز به همت سپاه عاشورا آماده تدوین خواهد شد.
 
همچنین رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس،اسماعیل وکیل زاده،نویسنده کتاب علمداران عاشورایی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس آذربایجان شرقی گفت : شهریورماه سال 1394 نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا ،جمع آوری و تدوین خاطرات روحانیون رزمنده را به حقیر پیشنهاد داد و پس از تشکیل دو جلسه، این کار ارزشمند را با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، بسیج طلاب استان و مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه عاشورا شروع کردم .

وکیل زاده افزود:  دعوت برای مصاحبه ابتدا از روحانیون رزمنده شروع و بنده شخصا این مصاحبه ها را انجام داده تا علاوه بر ثبت و ضبط خاطرات، مورد استفاده نسل آینده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در یکسال گذشته حدود 210 روحانی رزمنده در استان مصاحبه شده که این مصاحبه ها توسط تعدادی از همکاران پیاده شده و خاطرات 97 روحانی رزمنده در قالب جلد اول چاپ گردیده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز داشت : خاطرات و مصاحبه پنج پدر بزرگوار شهید که خودشان رزمنده و شهید پرور می باشند زینت بخش اول کتاب است و پس از آن به ترتیب حضور در جبهه چاپ شده است.

وی افزود: خاطرات برخی از این بزرگواران مثل حجت الاسلام و المسلمین مهدی عالی که رزمنده و آزاده سپاه می باشد کتاب جداگانه می طلبد که ما مجبور به خلاصه نمودن بودیم.

گفتنی است به امید خداوند تا آخر سال 95 جلد دوم کتاب نیز چاپ خواهد شد . همچنین از این نویسندهدوران دفاع مقدس در سال های قبل کتب : حنجره های زخمی و کلام عاشورایی چاپ شده است.
از کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد/ تصاویراز کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد/ تصاویراز کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد/ تصاویراز کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد/ تصاویر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار