مسئول فروش غرفه انتشارات شهید احمد کاظمی:

کتاب‌های دفاع مقدس نور امید حوزه کتاب‌خوانی کشور است

حمید خلیلی با بیان اینکه وضعیت کتاب‌خوانی در کشور ضعیف است، گفت: اگر کور سوی امیدی هم هست، در بحث کتاب‌های دفاع مقدس دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ - 30September 2016
کتاب‌های دفاع مقدس، نور امید حوزه کتابخوانی کشور است

حمید خلیلی مسوول غرفه انتشارات شهید احمد کاظمی در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به 4 سال فعالیت این انتشارات اظهار داشت: در این مدت 90 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و بیانات رهبری چاپ کرده‌ایم که کتاب‌های نسبتا پرفروشی است.

وی با اشاره به عرضه بیش از 50 عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: کتاب «روایت نامه»، «ملا صالح»، «نفوذ»، «شکار شکارچیان» و «راه و رسم دانشجویی» از جمله آثار تازه منتشر شده و به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

خلیلی به کتاب‌های پر فروش انتشارات شهید کاظمی اشاره کرد و گفت: کتاب «دیدم که جانم می‌رود»، «اخراجی‌ها»، «کار باید تشکیلاتی باشد» و «توقف ممنوع» از کتاب‌های پرفروش است.

وی افزود: کتاب «دیدم که جانم می‌رود» خاطرات شهید مصطفی کاظم زاده است که به تیراژ 40 هزار نسخه رسیده‌است. کتاب اخراجی‌ها خاطرات شهید محرمی یکی از سرداران تبریز است که در دفاع مقدس جانباز و پس از پایان جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد. کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» به بررسی کار تشکیلاتی از منظر مقام معظم رهبری پرداخته و «توقف ممنوع» درباره جوان ایرانی از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

مسئول فروش غرفه انتشارات شهید کاظمی به وضعیت کتب دفاع مقدس و کتاب‌خوانی در کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت کتاب‌خوانی در کشور ضعیف است اگر کور سوی امیدی که دیده می‌شود، در کتاب‌های دفاع مقدس است. کتاب دفاع مقدس نسبت به کتاب‌های دیگر از  لحاظ نگارش و سبک تولید در سطح خوبی قرار دارد؛ لذا با استقبال خوبی رو‌به‌رو می‌شود که آمارها این موضوع را نشان می‌دهد.

خلیلی تصریح کرد: باید بیانات مقام معظم رهبری را درخصوص اصل دفاع مقدس و کتاب‌های دفاع مقدس در نظر بگیریم و سعی کنیم روز‌به‌روز بر توسعه کتاب‌های دفاع مقدس در همه ابعاد بکوشیم. برخی ناشران را می‌بینیم که به‌واقع کتاب‌های ضعیفی دارند، نه ویرایش و نه کتاب‌سازی درستی شده و این به نشر دفاع مقدس ضربه می‌زند. اگر نگاه کنیم به کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ نوشته‌اند در می‌یابیم که از همه نظر کتاب‌های استانداردی هستند.

وی ادامه داد: اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ نگاهی بیاندازیم به خصوص در بحث کتاب و کتاب‌خوانی می‌بینیم که ایشان حتی در تولید کتاب، فروش و حتی استفاده از کاغذ هم صحبت کرده‌اند، این صحبت‌ها را باید به کار ببندیم. گاها به ما می‌گویند که چه کار می‌کنید کتاب‌هایتان فروش خوبی دارند، ما اول مخاطبمان را می‌شناسیم، قرار نیست برای همه مردم کار کنیم؛ بلکه باید مخاطب اصلیمان را بشناسیم.

خلیلی عنوان داشت: معمولا کتاب‌های ما تعدد چاپ دارند، مثلا کتاب «دیدم که جانم می‌رود» تقریبا به چاپ بیستم رسیده‌است. فروش سازمانی نداریم و تمایلی هم به این کار نداریم چون اعتقاد داریم اگر کاری استانداردهای لازم را داشته باشد و مطابق سلیقه و نظر مخاطب باشد، خوانده می‌شود.

مسئول فروش انتشارات شهید کاظمی ایده برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را درست دانست؛ اما به‌نحوه اجرای آن انتقاد کرد و گفت: اگر در سالن نمایشگاه بین‌المللی یک سالن جداگانه مخصوص کتاب‌های دفاع مقدس برپا می‌شد، می‌توانست رقابت بسیار خوبی بین حوزه‌های دیگر ایجاد کند و به این صورت غریبانه نبود و قطعا از کل این نمایشگاه فروش بیشتری داشت.

وی با اشاره به این نکته که برای برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس باید همه جوانب ارزیابی شود، گفت: انتشاراتی با زحمت غرفه می‌گیرد و هزینه می‌کند و علاوه بر این، یک ناشر ضعیف در کنار ناشران قوی قرار می‌گیرد و این زیاد وجهه خوبی ندارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار