مسئول معاونت تفسیر حوزه علمیه ی قم؛

روزه حقیقی دل را برای انس با خدا آماده می کند

حجت الاسلام کلباسی در جمع پاسداران ستاد نیروهای زمینی سپاه با اشاره آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: اگر حقیقت این ماه شناخته شود، تمامی آن برای بشر عید است. چون رمضان ماه بازگشت به خویشتن است.
کد خبر: ۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰ - 11July 2013

روزه حقیقی دل را برای انس با خدا آماده می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، مسئول معاونت تفسیر حوزه علمیه قم و مرکز مهدویت در مراسم افتتاحیه کلاس های قرآنی ماه مبارک رمضان نزسا، با اشاره به اینکه رمضان تنها ماهی است که در قرآن از آن یاد شده، افزود: در روایت آمده است که رمضان را با تکریم یاد کنید چرا که خداوند در قرآن از آن با تکریم یاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که برخی اشیا افراد، زمان ها و مکان ها را خداوند در قرآن دارای برکت عنوان کرده است، گفت: خداوند بر خلاف سایر موارد، 4 بار بر قرآن تاکید کرده است.

کاباسی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی بشر، از دلایل مبارک بودن رمضان را نزول قرآن در این ماه برشمرد و افزود: همه ماه ها مهمان خداوند هستیم اما مهمانی ماه رمضان ویژه است. چرا که تمام این ماه خیر و برکت است و قلب آن شب مبارک قدر است که در چنین شبی قرآن نازل شده است.

مسئول محترم معاونت تفسیر حوزه ی علمیه ی قم و مرکز مهدویت با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام گفت: ایشان در این حدیث شریف به جابربن عبدالله انصاری می فرمایند: ای جابر، کسی که روزهای این ماه را روزه بدارد و قسمتی از شب را عبادت کند و شکمش را از حرام و اندامش را از گناه حفظ کند، همانگونه که ماه رمضان تمام می شود گناهان این فرد هم تمام می شود. جابر گفت: چقدر این حدیث زیبا و خوب است. پیامبر فرمود: این شرط ها مشکل است.

وی در پایان، پاکیزگی را شرط رسیدن به حقیقت قرآن دانست و افزود: با روزه حقیقی می توان دل را برای انس با خدا آماده و از مواهب این ماه عزیز بهره برد.

نظر شما
پربیننده ها