رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

کارهای خوبی در مجلس و دولت در حال شکل گیری است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح عملیات بانکی که از سال قبل در مجلس آغاز شده بود،هم اکنون به پایان رسیده و اقدامی بزرگ در اقتصاد کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: بررسی طرح نظام بانکداری کشور را نیز طی هفته آینده در کمیسیون اقتصادی آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ - 29September 2016
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: در حال حاضر همدلی خوبی در بین مسوولان استان کرمان، ائمه جمعه و دلسوزان برای پیشرفت و توسعه استان وجود دارد و باید اثرات این همدلی در بهبود شاخص های اقتصادی خود را نشان بدهد.
 
وی در ادامه افزود: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی در مجلس و دولت در حال شکل گیری است که این کارهای مشترک نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده اقتصادی نظام اسلامی خواهد بود.
 
پورابراهیمی تصریح کرد: با کارهای کارشناسی که در مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفته، در موضوعات کلان اقتصادی کشور چند موضوع اساسی را در دستور کار قرار داده ایم که به شکلی راه گشایی برای این چالش ها داشته باشیم.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نخستین موضوعی که در دستور کار است، موضوع چالش های حوزه نظام بانکی کشور است، زیرا امروز نظام بانکی آنچه را که قرار بود به آن عمل بکند، نتوانسته به دست بیاورد که بخشی به عوامل درونی و بخش دیگر به دلیل عوامل بیرونی بستگی دارد که از جمله عوامل درونی، قانون بانکداری بدون ربا است که از سال 62 وجود دارد اما کار خاصی درباره آن صورت نگرفته است.
 
پورابراهیمی تصریح کرد: امروز حوزه بانکی مشکلات عدیده ای دارد و مشکل اول فعالان اقتصادی شده، ضمن اینکه مسائل مربوط به مباحث دینی و ربوی بودن اشکالاتی ایجاد کرده که دغدغه مراجع دینی و علما را در بر داشته است.
 
وی بیان کرد: طرح اصلاح عملیات بانکی که از یک سال قبل در مجلس آغاز شده بود، تمام شد که یک اقدام بزرگ در اقتصاد کشور و بررسی طرح نظام بانکداری کشور را را طی هفته آینده در کمیسیون اقتصادی آغاز می کنیم.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بندهای مهمی که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه آقای دکتر جهانگیری اعلام کردند، ایجاد مجموعه فقهی در شورای عالی پول و اعتبار و بانک مرکزی است و همه موارد با توجه به تدابیر رهبری در این ساختار لحاظ شده است.
 
وی افزود: تصور این است که ظرف چند ماه با همکاری دولت بتوانیم این اصلاح ساختار را عملیاتی کنیم که این دغدغه مردم، مراجع و خود نظام بانکی است زیرا این مسئله مربوط به ساختارهاست و ما به مدیران بانکی کاری داریم.
 
وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در کشور در حال انجام است و همه اقدامات در راستای بهبود شرایط اقصادی در کشور می باشد، تصریح کرد: تلاش هایی که در وزارت کشور صورت می گیرد بعضا جور وزارت اقتصادی را نیز به عهده می گیرد و وزیر کشور یک تنه در عرصه اقتصادی ورود کرده که قابل تقدیر است و اقداماتی که در زمینه اختیار استانداران و پایلوت شدن استان ها در اقتصاد مقاومتی انجام شده، نمونه ای از این تلاش هاست.
 
پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اقداماتی که باید در استان کرمان پیگیری شود، اظهار کرد: وضعیت صادرات پسته به شدت برای کشور مشکل ایجاد کرده و 75 درصد از تولیدات کشور متعلق به کرمان است، متوسط قیمت امروز پسته نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش داشته و روز گذشه به وزیر جهاد و صنعت و اقتصاد در صحن علنی مجلس تذکر داده ام.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد عالی پسته عملا رهاست و جلسات تشکیل نمی شود و باید پیگیری سریع کار در دستور قرار بگیرد و اقدامات تسریع شود، گفت: شرایطی که امروز در بازار پسته وجود دارد اسفبار است که زحمات و تلاش یک ساله کشاورزان را که با مشقت زیاد و مشکلات کم آبی، بهای تمام شده و تک محصولی، کشیده اند، به باد می دهد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار