با حضور امام جمعه و استاندار قم صورت گرفت؛

گرامیداشت یاد شهدای ترور و منا در آخرین شب مراسم یادواره مشق عشق

آخرین شب مراسم یادواره مشق عشق در قم با حضور امام جمعه و استاندار قم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور و منا همراه بود.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ - 30September 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) طی سخنانی در هشتمین شب مراسم یادواره مشق عشق اظهار داشت: پیامبر ها در طول عمر بشر از آدم تا خاتم پیام های الهی و دین حق را به مردم رساندند و شهیدان از دین خدا پاسداری کردند، آن ها جان خود را فدا کردند تا فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت(ع) حاکم باشد.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) به مقام شهادت نایل آمد و آن در جریانی بود که فرعون نتوانست مقاومت کند و پیامبر الهی را در آتش انداخت.

سعیدی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) پدر شهید نیز هست چرا که به فرمان خدا قصد قربانی فرزند را داشت و هچ چیز کم نگذاشت حتی از نبریدن چاقو ناراحت شد و خدا به حضرت ابراهیم وعده داد که فردی از فرزندانت به شهادت می رسد و ذبح عظیم می شود.

وی افزود: در روایات ما کسی که محبت اهل بیت(ع) را در قلب خود داشته باشد اگر به مرگ طبیعی هم بمیرد جایگاه شهدا را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم تاکید کرد: حضور شهدا در کشور ما باعث برکت و افتخار است، وقتی دشمن بر کشوری حاکم شود حتی اگر آن کشور مدفن بیشترین امامان شیعه هم باشد باز هم جنگ تحمیلی به وقوع می پیوندد ولی بعد از سقوط صدام، ایران و عراق دو کشور دوست و هم پیمان شده و در اربعین سال گذشته بیش از 20 میلیون زائر در این کشور راهپیمایی عظیم را با بالا ترین امنیت برگزار کردند.

وی تاکید کرد: این امنیت امروز در کشور ما مرهون خون شهدا و زحمات نیرو های مسلح می باشد که جای تشکر فراوان دارد.

در ادامه این مراسم، محمد مهره ساز فرمانده پایگاه شهدای آذر گزارشی از برنامه های اجرا شده در طول سال مانند برگزاری دعای عرغه، نماز عید فطر، جزء خوانی و... توسط ستاد یادواره مشق عشق ارائه داد و از همکاری دستگاه های استانی مانند شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه‌ه مقاومت بسیج شهید ورزنده ، موسسه اعتباری کوثر، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، ارتش جمهوری اسلامی نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و ...تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، حیدر زاده مداح اهل بیت (ع) چند بیتی را در مدح اهل بیت (ع) خواند .

اجرای تواشیح توسط گروه فرهنگی سبحان و پخش کلیپ و قرعه کشی در بین حاضران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان از خانواده شهیدان دفاع مقدس صحفی، نعمت اللهی،خوش نزاد، فلسفی و خانواده شهید مدافع حرم سامانلو با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه شب های هشت گانه یادواره مشق عشق، صادقی استاندار قم، سیار فرماندار قم، محمود مسگریان عضو شورای اسلامی شهر قم، مختاران فرمانده ناحیه امام حسین(ع)، حجت الاسلام والمسلمین احمدی نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع)، اسدی فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، اقدسی مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم، سروی فرمانده به همراه شورای حوزه شهید ورزنده و دیگر مسئولان و عموم مردم و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار