سردار نجات:

امروز سردار سلیمانی یکی از چهره‌های محبوب جهان اسلام است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: امروز قاسم سلیمانی اگر محبوبترین چهره جهان اسلام نباشد یکی از محبوبترین چهرها است.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ - 30September 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، آئین گرامیداشت هفتمین سالگرد شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده در مشهد مقدس برگزار شد.

سردار نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران در این مراسم با بیان این مطلب که هفتمین سالگرد شهدای وحدت در پایان هفته دفاع مقدس برگزار شده است، اظهار داشت: دفاع مقدس سراسر نور بود. دفاع مقدس برای ما افتخار ثبت کرد و صحنه های بی نظیری از عرفان، اخلاق، ایثارگری و فداکاری به جا گذاشت.

وی با اشاره به کتاب خاکهای نرم کوشک، آن را سراسر عرفان دانست و نتیجه تربیت اسلامی عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس موقعیت انسان سازی بود. دفاع مقدسی که کاظمی ها، باکری ها، شوشتری ها، پاکپورها، سلیمانی ها و جعفری ها را تربیت کرد. بعضی شهید شدند و بعضی همچون شهید کاظمی بعد از هفده سال از پایان جنگ به شهادت رسید و جمعی دیگر ماندند و از انقلاب دفاع می کنند.

سردار نجات خاطر نشان کرد: امروز قاسم سلیمانی اگر محبوبترین چهره جهان اسلام نباشد یکی از محبوبترین چهرها است. اگر به کشورهای اسلامی بروید تصاویر سید حسن نصرالله، قاسم سلیمانی و رهبر حوثی ها در پوسترها دیده می شود و در موبایلها دست به دست می شود.

وی سپس شهید شوشتری را از تبار شهیدانی همچون کاوه و فرومندی دانست و خاطر نشان کرد: نیاز این مقطع است که ویژگی های دفاع مقدس را بر شماریم. دفاع مقدس نشان داد که هر زمان به خدا توکل کردیم و به وعده او ایمان داشتیم و از دسمن نهراسیدیم و به جوانان اتکا کردیم پیروز میدان خواهیم بود. این وعده خداست. ما دین خدا را یاری کردیم و خداوند نیز ما را یاری کرد. تحریمها ما را نشکست. امروز سپاه پاسداران همه تجهیزات پیشرفته مورد نیاز خود را، خود تولید می کند. ما نیاز خود را خودمان تولید می کنیم و نیازی به هیچ کس نداریم.

نجات تاکید کرد: امروز راه پیشرفت و غلبه بر مشکلات اعتماد به خداوند، خودباوری و تکیه بر استعدادهای جوان و نیروی داخلی و تبعیت از رهبری و در نهایت عدم اعتماد به دشمن است. دشمن پای میز مذاکره می خواهد اراده خود را به ما تحمیل کند. آمریکایی ها روزی از ما راضی می شوند که ما دست از آرمانها و انقلابمان برداریم و از حماس و حزب الله دفاع نکنیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ویژگی دوم دفاع مقدس را تربیت نیروهای مدیر و فرماندهان انقلابی عنوان کرد و تصریح کرد: شهید شوشتری تئوریسین وحدت بود. دو نفر در سپاه صاحب سبک بودند. یکی شهید محمد بروجردی بود که در غرب برای تامین امنیت هیچ راهی را جز تکیه بر نیروهای بومی موثر ندید و سازمان پیشمرگان کرد مسلمان را پایه گذاری کرد و مبنایی شد تا مردم کردستان و اهل سنت خودسان از کشور و آب و خاکشان دفاع کنند. یکی هم شهید شوشتری بود که همین طرح را برای برقراری امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق اجرای کرد.

وی ادامه داد: شهید شوشتری معتقد بود مردم بلوچ کشور را دوست دارند و سالها در کنار برادران شیعه زندگی کردند. او مردم سیستان را باور کرده بود. او با این شناخت ارتباط مردم و سپاه را از این کانال رسمیت بخشید و با کمک مردم بلوچ چه شیعه و چه سنی امنیت پایداری را در منطقه ایجاد کرد. این ابتکار شهید شوشتری بود. دفاع مقدس او را به حدی از توانایی رساند که منشاء خدمات فراوانی شد.

نجات، قدرت بازدارندگی را یکی دیگر از ویژگی های دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس برای ما بازدارندگی ایجاد کرد. اگر دنیا متعرض ما نمی شود، علت این است که فهمیده ما از یک وجب خاک کشورمان نمی گذریم و برای دفاع از آرمانهای خود بهترین سرمایه های این کشور که جوانان ما هستند را تقدیم می کنیم. دنیا دید در اوج تحریمها سلاح ساختیم. دنیا قطعنامه صادر کرد و ما نپذیرفتیم. دنیا فهمید که ما حزب الله را آموزش دادیم و حماس را تربیت کردیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه آشنایی او با شهید شوشتری بعد از عملیات بدر بود ویژگی های اخلاقی این سردار خراسانی را اینگونه عنوان کرد: شهید شوشتری عاشق اسلام و انقلاب بود. در اکثر تهدیداتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کرد برای خنثی سازی توطئه دشمنان حضور فعال داشت. صبور بود و هیچگاه ندیدم عصبانی بشود. خداوند یک طمانینه به او داده بود کا همیشه لبخند بر لب داشت. درب اتاقش به روی همه باز بود. با صلابت بود. علی رغم اینکه همه شهید شوشتری را به سابقه نظامی می شناسند اما او فردی فرهنگی بود. او از مسئولین هیئت رزمندگان در خراسان بود. او اعتقاد داشت هیئت رزمندگان پلی بین بچه های جبهه و جوانان امروز است، باید جوانان را به هیئت بیاوریم تا آنها را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم. شهید شوشتری عمده توان خود را در جنوب شرق برای محرومیت زدایی و رسیدگی به خانواده محرومین گذاشته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها