سردار مارانی در مشهد روایت کرد؛

ماجرای دیدار شهید شوشتری با پدر شهید و بوسه بر دستان او

فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق گفت: برای سرکشی از مرز در معیت شهید شوشتری و جمعی از سران قبایل به مناطق مرزی رفته بودیم. در یکی از روستاهای بین راه، پیرمرد ژولیده ای را دیدیم که پشته خار بر دوش داشت...
کد خبر: ۱۰۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 30September 2016

ماجرای دیدار شهید شوشتری با یک پدر شهید و بوسه بر دستان اوبه گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفتمین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده، مراسم گرامیداشتی با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین شهری و استانی و جمعی از یادگاران دفاع مقدس در مسجد امام علی(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران در جنوب شرق که در زمان حیات شهید شوشتری جانشینی این شهید والامقام را بر عهده داشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهان اسلام و امام راحل اظهار داشت: جایگاه شهید جایگاه بسیار بالا و والایی است. قدر و منزلت شهدا و اجر و مزد مجاهدین فی سبیل الله را که جان خود را در راه خدا فدا کردند را جز خداوند نمی تواند تعیین کند، چون آنها با خداوند معامله کردند و حال نیز بر سر سفره الهی ارتزاق می کنند.

وی افزود: شهید شوشتری از نظر جایگاه شخصیتی در جایگاه بالایی قرار داشت. برای اینکه بدانیم شهید شوشتری که بود باید از جبهه غرب و جنوب و سرزمین تفتیده سیستان و بلوچستان سوال کرد. از خانواده های محروم و مستضعف بلوچ باید سوال کرد.

مارانی خاطر نشان کرد: آنها شهید شوشتری را شناختند و معرفی می کنند. مردم بلوچ ظرف مدت هشت ماه که شهید شوشتری در سیستان مستقر شد او را شناختند، همانطور که دشمنان او را شناختند و وی را از ما گرفتند.

فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور ادامه داد: نظر شهید شوشتری این بود که از آحاد مردم بلوچ برای تامین امنیت منطقه باید استفاده کرد. امروز اگر امنیت پایداری در منطقه وجود دارد به برکت شهید شوشتری و تدبیر این شهید والامقام بوده است.

وی تصریح کرد: شهید شوشتری کمتر می خوابید و بیستر کار می کرد. نه تنها در بحث امنیت بلکه برای معیشت مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نبود و جلسات متعدی با بزرگان قبایل بلوچ می گرفت تا محرومیت جامعه و مردم بلوچ را حل و فصل کند.

مارانی گفت: شهید شوشتری در مدت هشت ماه حضورش در سیستان و بلوچستان توانست جای خود را در قلوب مردم این خطه از کشورمان باز کند و این بدلیل اخلاص در کارهایی بود که برای مردم بلوچ انجام می داد. شهید شوشتری در آخرین مسئولیتش در جنوب شرق کشور علاوه بر برقراری امنیت دو بحثی را که پیگیری می کرد اول بحث معیشت مردم و دوم مسائل فرهنگی بود، و توانست زیر ساختهای خوبی را در این حوزه ها ایجاد کند که سبب پیشرفتهای خوبی در جنوب شرق شد.

سردار مارانی با اشاره به اخلاص و تواضع شهید شوشتری گفت: برای سرکشی از مرز در معیت شهید شوشتری و جمعی از سران قبایل به مناطق مرزی رفته بودیم. در یکی از روستاهای بین راه، پیرمرد ژولیده ای را دیدیم که پشته خار بر دوش داشت و داشت مسیر را با پای پیادا طی می کرد. شهید شوشتری سوال کرد که این فرد کیست؟ گفتند پدر شهید است. شهید شوشتری گفت توقف کنید از ماشین پیاده شد و به طرف این پیرمرد رفت و بعد از سلام و احوالپرسی دستان او را که بواسطه کار خاکی و گلی بود بوسید. بعد از اینکه به راه افتادیم یکی از سران قبایل گفت اگر من جای اقای شوشتری بودم هرگز حاضر نبودم با وضعیت ظاهری که آن پیرمرد داشت دستان او را ببوسم و این حرکت شهید شوشتری نشان از تواضع و فروتنی او داشت.

قبل از سخنرانی سردار مارانی اسحاقی از یادگاران دفاع مقدس زندگینامه شهید شوشتری را در قالب دلنوشته ای قرائت کرد. به مناسبت فرارسیدن ایام محرم پایان بخش این مراسم ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط یکی از ذاکرین اهلبیت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار