در مستند «من و مرتضی»؛

فرمانده افغانستانی لشكر فاطميون را بهتر بشناسيم

«من و مرتضي» عنوان مستندی درباره شهيد مرتضی خدادادی، مجاهد افغانستانی لشكر فاطميون است كه هفته گذشته در دو نوبت از شبكه يك سيما روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ - 01October 2016
فرمانده افغانستانی لشكر فاطميون را بهتر بشناسيمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ایران در دوران حمله شوروی به افغانستان و نیز جنگ‌های داخلی این کشور همواره پذیرای تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی به ایران بوده است. زندگی و زمانه افغانستانی‌های مقیم ایران پیش از این سوژه بسیاری از آثار سینمایی ایران قرار گرفته بود اما یکی دوسالی است که حضور افغانستانی‌های مقیم ایران بیش از پیش مورد توجه فیلمسازان در ایران قرار گرفته است. حضور پررنگ افغانستانی‌های مدافع حرم و روحیه شهادت‌طلبانه آنان در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها باعث شده بیش از گذشته رسانه‌های رسمی در ایران شرایط زندگی ایشان را بازتاب دهند.

درباره حضور مدافعان افغانستانی مدافع حرم طی یکی دوسال اخیر چند مستند ساخته شده که من و مرتضی تازه‌ترین آنهاست. طاهره رحیمی همسر شهید مدافع حرم مرتضی خدادادی، در این مستند چگونگی آشنایی با شهید، انگیزه او از عزیمت به سوریه و جهاد در دفاع از حریم اسلام، نحوه شهادت و دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی را با گویش دلنشین افغانستانی روایت می‌کند. در این مستند، تصاویر منتشرنشده‌ای از دیدار خانواده شهید خدادادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش خواهد شد.

گفت‌وگو با یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون و همچنین یکی از همرزمان شهید خدادادی بخش‌های دیگری از مستند «من و مرتضی» است. تیپ فاطمیون یکی از مهم‌ترین گروه‌های مبارز مسلح علیه فتنه تکفیری‌ها در سوریه به شمار می‌رود؛ نیروهایی از کشور افغانستان که خالصانه و مجاهدانه و تنها برای دفاع از اسلام ناب و مکتب تشیع، در مقابل داعشی‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی مقاومت می‌کنند.
 
تاکنون بسیاری از اعضای تیپ فاطمیون در جبهه نبرد علیه تکفیری‌ها به شهادت رسیده‌اند؛ شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) که برای دفاع از آرمان‌های اصیل و بر حق خود، لحظه‌ای درنگ نکرده و عاشقانه به سوی شهادت می‌شتابند. مرتضی خدادادی از جمله شهدای تیپ فاطمیون است که پاییز سال گذشته، به دست تکفیری‌های تروریست شهید شد و افتخاری دیگر برای این تیپ خلق کرد. مستند «من و مرتضی» به کارگردانی حمید شعبانی و تهیه‌کنندگی سیدفرشاد حسینی است که در مؤسسه فرهنگی اکسیر پژوهش و با مشارکت گروه شاهد تولید شده است.
 
منبع: روزنامه جوان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار