احمد دهقان مدرس دوره پیشرفته رمان شد

بنیاد شعر و ادبیات داستانی، دوره یک‌ساله کارگاهی و پیشرفته آموزش رمان را با حضور و راهنمایی یک رمان‌نویس شاخص برای منتخبی از جوانان مستعد سراسر کشور برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 01October 2016
احمد دهقان مدرس دوره پیشرفته رمان شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دوره آموزش پیشرفته رمان با حضور احمد دهقان، خالق آثار تحسین‌ شده‌ای مانند «سفر به گرای 270 درجه»، «گردان چهار نفره»، «دشتبان» و «پرسه در خاک غریبه» طی یک سال برگزار می‌شود و قرار است طی این دوره 24 نفر از خلاق‌ترین و مستعدترین نویسندگان جوان، برای تولید رمان و چاپ آن آماده شوند.

براساس این گزارش، بنیاد شعر و ادبیات داستانی که پیش از این کارگاه پیشرفته آموزش داستان کوتاه را با داوود غفارزادگان به سرانجام رسانده بود، تصمیم دارد اینبار علاوه بر انتخاب افرادی از درون دوره‌های داستان‌نویسی «آل‌جلال»، اعضای کارگاه پیشرفته آموزش رمان را براساس فراخوانی که طی همین هفته منتشر می‌شود، انتخاب کند.

طبق طرح پذیرش ادب‌جو در کارگاه پیشرفته رمان، این افراد به سه شیوه خواهند توانست به جمع فراگیران راه یابند. ارایه طرح یا خلاصه رمان، معرفی و توصیه حداقل دو نویسنده معتبر و سرشناس و پذیرش از طریق مصاحبه حضوری به وسیله «احمد دهقان»، سه روشی است که هنرجویان جوان می‌توانند با استفاده از آن‌ها در جمع شاگردان این رمان‌نویس حضور یابند.

معاونت داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این فراخوان از علاقه‌مندانی که در کارگاه پیشرفته داستان کوتاه حضور نداشته‌اند، خواسته است، تا طرح یا خلاصه رمان خود را برای سنجش توانایی‌های قلمی ادب‌جویان به این معاونت ارسال کنند.

براساس اعلام این معاونت، از بین حدود 50 نفر از ارائه‌دهندگان طرح یا خلاصه رمان، 24 نفر شامل 12 نفر از علاقه‌مندان شهرستانی و 12 نفر از ادب‌جویان تهرانی خواهند توانست به کارگاه پیشرفته آموزش رمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی راه یابند که نویسندگان شهرستانی، عموماً در کارگاه و گفت‌وگوی مجازی و تهرانی‌ها به‌صورت حضوری و کارگاهی با احمد دهقان ارتباط خواهند داشت.

اعضای این کارگاه، پس از حدود پنج ماه، شروع به نوشتن رمان خواهند کرد که براساس پیش‌بینی معاونت داستان بنیاد، حاصل این دوره یک‌ساله، پنج تا هشت رمان است.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار