تحولات سوریه؛

شهادت 30 غیر نظامی سوری در حمله راکتی تروریست‌ها/ تپه «أم عبود» دیرالزور به کنترل ارتش سوریه در آمد

در تازه‌ترین حملات خمپاره‌ای تروریست‌های مسلح سوریه علیه مناطق مسکونی حلب دست‌کم 30 شهروند غیرنظامی سوریه به شهادت رسیده و 70 نفر دیگر را مجروح شدند.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ - 01October 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، تروریست‌های مسلح با شلیک چندین خمپاره به سمت مناطق مسکونی در محله‌های حلب جان 30 شهروند غیر نظامی را گرفتند و 90 نفر دیگر را مجروح کردند.
 
رسانه‌های جنگی (الاعلام الحربی) نیز از وقوع درگیری شدید بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی در کوی «سلیمان الحلبی» و «بستان الباشا» در حلب خبر دادند.
 
این در حالی بود که یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه نیز مرکز تجمع تروریست‌های مسلح را در این مناطق هدف قرار دادند. همزمان نیز نیروهای ارتش سوریه پیش‌روی‌هایی را در کوی بستان الباشا در حلب قدیم کسب کردند و کنترل تعدادی از ساختمان‌های اطراف را به دست آوردند.
 
جنگنده‌های سوریه نیز در حومه دمشق حملاتی را علیه مواضع تروریست‌ها در «دیر خیبة» و «خان الشیخ» و اطراف «زاکیه» در غوطه غربی دمشق انجام دادند. یگان توپ‌خانه‌ای ارتش سوریه نیز همین مواضع را هدف شلیک قرار داد؛ که در این حملات شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز به زخمی شدند.

 گفتنی است، روز گذشته نیز در اثر شلیک خمپاره‌ای تروریست‌های مسلح به محله‌های غربی حلب 20 شهروند غیر نظامی سوری به شهادت رسیدند و تقریبا 70 نفر نیز زخمی شدند.
 
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که تروریست‌های مسلح همزمان با خروج نمازگزاران از مسجد بعد از اقامه نماز محله‌های «الفرقان» و «السلیمانیه» را در حلب هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند؛ که 9 تن کشته شده و 28 تن دیگر از جمله چند کودک و زن زخمی شدند. همچنین خسارت‌های زیادی به خودروها، منازل مسکونی و زیر ساخت‌های این دو منطقه پر جمعیت وارد ساختند.

در استان حمص نیز منابع خبری به الوطن گزارش دادند که ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی عملیات وسیعی را در اطراف چاه نفتی «الشاعر» علیه داعش آغاز کردند و توانستند برخی نقاط را به کنترل خود در آورند.

در شمال استان حماه پس از پیوستن تروریست‌های «جیش الفتح» و دیگر گروه‌های تروریستی بزرگ و کوچک به گروه «جند الاقصی»، حمله گسترده‌ای را به روستاهای شمالی استان انجام دادند که ارتش سوریه مقابل این حمله ایستاد و آن را ناکام کرد.
 
ارتش سوریه صبح امروز (شنبه دهم مهرماه) نیز توانست به تپه أم عبود در جنوب غرب دیرالزور سیطره پیدا کند و یورش عناصر تروریستی داعش به مواضع خود در کوی «العرفی» و منطقه «المقابر» دفع کند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار