اثر کاریکاتوریست برزیلی درباره جنایات «شیمون پرز» در غزه+ عکس

«کارلوس لاتوف» کاریکاتوریست‌ مشهور برزیلی اثری طراحی کرد که در آن جنایات «شیمون پرز» در غزه را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ - 01October 2016
اثر کاریکاتوریست برزیلی درباره جنایات «شیمون پرز» در غزه+ عکسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خبر مرگ «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی یکی رویدادهای مهم هفته گذشته بود که سوژه برخی از کاریکاتوریست‌های جهان قرار گرفت.

در پی این اتفاق، «کارلوس لاتوف» کاریکاتوریست‌ مشهور برزیلی اثری طراحی کرد که در آن جنایات این ملعون را در غزه به روشنی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، «شیمعون برنسکی» معروف به شیمون پرز در تاریخ 2 آگوست 1923 در شهر ویشنوا در لهستان به دنیا آمد. پدر و مادر او در سال 1932 به فلسطین مهاجرت کردند.

وی در سال 1947 به عنوان مسئول خرید سلاح به سازمان شبه نظامی و تروریستی «هاگانا» پیوست. مأموریت این سازمان حملات تلافی جویانه علیه اعراب فلسطینی بود. این گروه به عملیات مسلحانه ضد مسلمانان پرداخته و همچنین به عملیات اسکان مهاجرنشین‌ها مشارکت کرد و در مهاجرت قانونی و غیرقانونی صهیونیست‌ها یاری رساند. هاگانا همچنین در طول انقلاب عربی در سال 1936 با انگلیس همکاری داشت و در سال 1931، بعضی از عناصر آن به همراه اعضائی از «بیتاد»، سازمان «آرگون» را تشکیل دادند که بزرگترین نقش را در برپائی رژیم صهیونیستی و قتل و آواره سازی فلسطینی‌ها داشت.
 
اثر کاریکاتوریست برزیلی درباره جنایات «شیمون پرز» در غزه+ عکس 
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها