نماینده ولی فقیه در استان زنجان؛

روحانیت و منبر باید رکن اصلی در عزاداری‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر معرفت‌افزایی مردم در مراسم‌های عزاداری گفت: روحانیت و منبر باید رکن اصلی در عزاداری‌ها باشد.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ - 02October 2016

روحانیت و منبر باید رکن اصلی در عزاداری‌ها باشدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جمع روحانیون و مبلغان زنجانی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در جامعه، اظهار داشت: با وجود تبلیغات منفی دشمن، روحانیت در نزد مردم از اعتماد و احترام خاصی برخوردار هستند.

وی با اشاره به وظایف روحانیون در تبیین جایگاه دین نزد مردم افزود: در همین راستا ایام محرم و عزاداری‌های این ماه فرصت مناسبی برای عمل به این وظایف در معرفت‌افزایی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر محوری شدن نقش روحانیون در هیأت‌ امنای مذهبی، بیان کرد: باید روحانیت و منبر رکن اصلی در مراسم‌های عزاداری باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اعتماد مردم به روحانیت، افزود: دشمن با توسل به ابزارهای مختلف در تلاش برای تبلیغات منفی علیه روحانیت است.

وی با اشاره به فعالیت 360 شبکه فارسی زبان علیه دین و معنویات تشیع از سوی دشمنان انقلاب، گفت: باید هوشمندانه در برابر این فعالیت‌ها که به نوعی جنگ نرم است، ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به فرصت ایجاد شده در ماه محرم به منظور تبلیغ و ترویج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم اعتماد زیادی به جامعه روحانیت دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با تاکید بر این‌که در زمینه برگزاری مراسم‌های عزاداری روحانیون باید مراقب رفتار و کردار خود باشند، افزود: دین و ایمان مردم از روحانیت است، پس باید توجه ویژه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به بحث عملکرد حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه نقش بسیار مهمی در امر تربیت طلاب بر عهده دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در بخش برادران از لحاظ استقبال کمی نگران‌کننده است، گفت: با این وجود در بخش خواهران خوشبختانه استقبال بسیار مطلوب است.

در ادامه این برنامه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اجرای برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌ها از محرم سال قبل آغاز شده است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت هیأت‌های مذهبی افزود: داشتن اعضای هیأت‌امنا، روحانی، استاد قرآن ثابت، مداح مشخص از ارکان تعریف شده برای هیأت‌های مذهبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار