عکس/ امشب هلال ماه محرم را ببینید

مدیر انجمن نجوم اهواز گفت: امشب می توان هلال ماه محرم را به دلیل مکث زیاد آن پس از غروب خورشید در آسمان، به آسانی رصد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ - 02October 2016
به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، خسرو جعفری زاده در خصوص رویت هلال ماه گفت: شامگاه یکشنبه ۱۱ مهرماه می توان هلال ماه را به آسانی در بالای افق غربی آسمان رصد کرد.
 
وی با بیان اینکه وضعیت هلال ماه از نظر رصدی و مقادیر آن بسیار مناسب است، افزود: در این شب هلال ماه با فاز ۲ درصد بسیار نورانی و درخشنده دیده می شود که هلال ماه شب اول محرم است.

به گفته وی، در شامگاه روز ۱۱ مهرماه زمان غروب خورشید ۱۷:۴۶ دقیقه و غروب ماه ساعت ۱۸:۴۴ دقیقه خواهد بود که به همین دلیل مدت مکث ماه ۵۸ دقیقه است؛ به این معنی که ماه ۵۸ دقیقه پس از غروب خورشید به زیر افق می رود و به آسانی قابل مشاهده است.

جعفری زاده در خصوص رویداد دیگر نجومی که بعد از رویت هلال ماه محرم رخ می دهد، عنوان کرد: در روز ۱۲ مهرماه، هلال ماه با سیاره زهره همنشینی دیدنی خواهد داشت و این دو در کنار یکدیگر دیده می شوند.

تصویر نمایشی همنشینی هلال ماه و سیاره زهره
 
 امشب هلال ماه محرم را ببینید +عکس

جعفری زاده اظهار داشت: در شامگاه ۱۲ مهرماه که شاهد همنشینی هلال ماه و سیاره زهره هستیم، فاز هلال ۶.۳ و قدر سیاره زهره منفی ۴ است و منظره زیبایی را برای عکاسی پدید می آورد.

وی افزود: همنشینی به معنی نزدیک شدن دو جسم آسمانی به یکدیگر است؛ به طور مثال سیاره زهره و هلال ماه در کنار یکدیگر و یا سیاره مریخ و ماه و حتی دو سیاره در کنار یکدیگر را همنشینی گویند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار