در مراسم رونمایی از چهارمین یادمان ایثار و شهادت مشهد مطرح شد؛

مسجد فقیه سبزواری با اهدای شهدا به انقلاب، تاثیرگذارترین مسجد مشهد است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، مسجد فقیه سبزواری را به دلیل اهدای شهدای بسیار به انقلاب تأثیرگذارترین مسجد مشهد دانست.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ - 03October 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، مراسم رونمایی از چهارمین یادمان ایثار و شهادت مشهد مقدس، مسجد آیت الله فقیه سبزواری، برگزار شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم اظهار داشت: مسجد آیت الله فقیه سبزواری در چند حوزه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم تأثیرگذار بوده و با تقدیم شهدای بسیار به انقلاب تأثیرگذارترین مسجد مشهد مقدس به شمار می‌رود. ضمن اینکه چهره‌های شاخصی در این مسجد تربیت شده و در نظام مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده اعضای شورای اسلامی شهر از خانواده ایثارگران و بچه‌های جبهه و جنگ هستند، گفت: توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های ایثارگران مورد توجه این شورا قرار دارد و با تشکیل کمیسیون ایثار و شهادت به صورت ویژه به این مسائل توجه صورت گرفته است.

صاحبی به اعطای امتیازات ویژه در شورای چهارم به خانواده‌های ایثارگران اشاره کرد و گفت: امتیازات اعطایی، حتی نمی‌تواند گوشه‌ای از خدمات و زحمات شهدا و ایثارگران را در بهبوحه‌های جنگ و خون و اسارت جبران کند.

وی به آزادسازی معراج شهدای مشهد اشاره کرد و ادامه داد: امید است بنای ارزشمند معراج شهدا به یک مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر مقدس تبدیل شود.

تقدیم ۸۴ شهید به انقلاب از مسجد فقیه سبزواری

در ادامه این مراسم، برزشی معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۴ مشهد طی سخنانی گفت: مسجد آیت الله فقیه سبزواری 84 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. ۱۰ راوی نیز برای بیان زندگی‌نامه این شهدا در حال آموزش هستند که در سطح مدارس دبیرستان و راهنمایی به بیان زندگی‌نامه این شهدا خواهند پرداخت.

در این مراسم از نماد شهدای انقلاب و مدافع حرم که در مسجد فقیه سبزواری تربیت یافتند، از جمله شهید حسن قاسمی دانا، مرتضی عطایی، علیرضا توسلی، مجتبی بختی و... رونمایی شد. بخشی از این یادمان، موزه‌ای است که وسایل و یادگاری‌های شهدا در آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار