اخبار و رویدادهای «عراق» در یک نگاه/ دوشنبه 12 مهر

دو حمله تروریستی به هیات‌های عزاداری در بغداد، بازگشت بیش از 64 هزار خانواده عراقی به «الانبار» و هشدار «نوری المالکی» درباره کودتای سیاسی پس از داعش از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به عراق در روز (دوشنبه) 12 مهرماه است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ - 03October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در دو حمله انتحاری عناصر گروه تروریستی داعش با کمربند انفجاری به دو هیات عزاداری حسینی در مناطق شرق و جنوب غربی بغداد، تعدادی کشته و شماری نیز مجروح شدند.

** وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که طبق آخرین آمار بیش از 64 هزار خانواده عراقی تاکنون پس از آزادسازی شهرهای استان الانبار به منازل خود بازگشته اند.

** یک منبع محلی در استان نینوا از مسمومیت غذایی 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی - تکفیری داعش و سه نفر از همراهانش در جنوب غرب این استان خبر داد.

** منابع امنیتی عراق از انفجار انتحاری در محله 'العامل' در جنوب بغداد خبر دادند.

** نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق نسبت به کودتای سیاسی پس از شکست تروریست های داعش در این کشور هشدار داد.

** جنبش عصائب اهل الحق با تاکید بر یکپارچگی عراق اعلام کرد: پس از آزادسازی موصل نوبت مواجهه با نظامیان متجاوز ترکیه و گروه هایی است خواستار تقسیم استان نینوا هستند.

** رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: حضور هیات تجاری از کشور عراق در استان گلستان منجر به امضای یک تفاهم نامه توسعه همکاری در حوزه های کشاورزی و گردشگری شد.

** نیروهای اطلاعاتی وزارت کشور عراق از کشف انباری در منطقه التاجی در شمال بغداد که تعدادی بمب و کمربند انفجاری در آن وجود داشت خبر دادند.

** وزارت خارجه عراق در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه که مدعی مشارکت نظامیان کشورش در عملیات آزادسازی موصل شده بود، تاکید کرد که جنگ موصل بدون حضور نیروهای نظامی ترکیه است.

** یک منبع آگاه در شهر موصل گزارش داد که نیروی هوایی عراق ساختمان رادیو گروه تروریستی - تکفیری داعش را هدف حمله قرار داد و تخریب کرد.

** 'عدنان هادی الاسدی' نماینده پارلمان عراق در واکنش به تمدید حضور نیروهای ترکیه از سوی پارلمان این کشور در خاک عراق گفت: این تصمیم تنش زا و تحریک آمیز است و نباید دولت عراق در برابر آن سکوت کند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها