پایگاه‌های نظامی عربستان آماج حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش «یمن»

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (دوشنبه) در واکنش به حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن، چهار پایگاه نظامی عربستان را در استان‌های «جیزان» و «نجران» در جنوب این کشور مورد حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲ - 03October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی مطلع گزارش داد که یگان توپخانه ای ارتش یمن پایگاه نظامی
 
«الشبکه» در منطقه الخوبه در جیزان را به شدت گلوله باران کرد.
 
یگان موشکی ارتش یمن نیز پایگاه «المستحدث» را با موشک «اوراگان» هدف قرار داد.
 
محل تجمع ارتش سعودی در پایگاه «المصفق» در جیزان نیز از حملات موشکی و توپخانه ارتش یمن بی نصیب نماند.
 
پایگاه نظامی «الطلعه» در استان نجران عربستان نیز مورد حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفت.
 
در همین حال یگان توپخانه ارتش یمن محل تجمع نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب منطقه «ذباب» در استان تعز در جنوب یمن را گلوله باران کرد.
 
بر اساس این گزارش، استفان اوبراین، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه روز گذشته و برای نخستین بار وارد یمن تا از نزدیک در جریان اوضاع و تحولات این کشور قرار بگیرد.
 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در حالی مواضع عربستان و همپیمانانش را هدف قرار می دهند که ائتلاف سعودی از بیش از یک سال و نیم گذشته تا کنون در سایه سکوت محافل بین المللی مواضع و اهداف غیر نظامی در یمن را زیر آتش حملات خود گرفته است که در اثر آن هزاران یمنی کشته و زخمی و آواره شدند.
 
طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد، از آغاز جنگ حدود 4 هزار غیر نظامی در یمن کشته و عده زیادی زخمی شده اند.
 
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد که اکنون حدود 14 میلیون و 400 هزار تن معادل نیمی از جمعیت یمن به کمک های فوری غذایی نیازمندند و در صورت کوتاهی مردم این کشور با یک فاجعه انسانی روبرو خواهند شد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار