«ولایتی» در دیدار با سفیر عراق:

دشمنان درصدد سست کردن ارتباطات قوی ایران و عراق هستند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: دین، تاریخ و فرهنگ مشترک از جمله دلایل ارتباطات عمیق ایران و عراق است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ - 03October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک امروز (دوشنبه 12 مهرماه) با راجح الموسوی سفیر عراق در تهران دیدار و درباره روابط دوجانبه، همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای و آخرین تحولات به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

ولایتی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و دلایل متنوع ارتباط و اتصال عمیق دو ملت ایران و عراق گفت: دین، تاریخ و فرهنگ مشترک از جمله دلایل ارتباطات عمیق دو کشور است که موجب تبادل و برقراری ارتباطات مستحکم شده و دشمن می‌خواهد این ارتباطات مهم و قوی را با سست کردن اعتقادات مردم تضعیف کند و جنگ امروز دشمنان و توطئه گران، عقیدتی و  فرهنگی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: مردم ایران و عراق محبین و پیروان اهل بیت (ع) هستند و باوجود چنین اشتراکات قوی در میان دو ملت، بی‌تردید پیروز خواهند بود و در مبارزه با دشمنان به موفقیت دست می‌یابند.

سفیر عراق در ایران هم با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر ولایتی، روابط کنونی دو کشور را یک فرصت تاریخی دانست و با اشاره به جایگاه مرجعیت در دو کشور که  بسیار ارزشمند، حائز اهمیت  و تأثیرگذار است، گفت: راز اقتدار ملت ما تمسک به اسلام و تبعیت از مرجعیت است.

وی با اشاره به دیدارش با نماینده سازمان ملل اظهار داشت: در این دیدار به او گفتم که سازمان ملل یک تشکر به ایران مدیون است، چون اگر ایران و ایستادگی آنان در برابر داعش نبود، نه تنها عراق، بلکه کل منطقه ازدست‌رفته بود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار