راشد الراشد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آل خلیفه با ملت بحرین مثل دشمن رفتار می‌کند

کد خبر: ۱۰۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 04October 2016
آل خلیفه با ملت بحرین مثل دشمن رفتار می‌کند/ سلب تابعیت از شیخ «عیسی قاسم» کار غیر اخلاقی بودفعال بحرینی با بیان اینکه نظام آل خلیفه با ملت بحرین مثل دشمن رفتار می‌کند، گفت: اقدام نظام آل خلیفه در حق شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین که نزد ملت انقلابی این کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، کار غیر اخلاقی و تنش‌زا بود.

گروه بین‌الملل دفاع پرس: نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه با یورش به منامه و برخی از شهرها و روستاهای اطراف آن نمادهای عاشورا را که توسط ساکنان برای ماه محرم و آغاز مراسم عاشورا برپا شده بود، از بین بردند. ساکنان نیز در مقابل این اقدام علیه نیروهای وابسته به دستگاه‌های امنیتی کشورشان به پا خواستند که دستگاه‌های امنیتی به سمت ساکنان گاز اشک آور شلیک کردند.
 
در همین خصوص «راشد الراشد» از فعالان سیاسی بحرین و از رهبران حزب العمل الاسلامی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: ماه محرم و مراسم عاشورا در بحرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ملت بحرین بیش از ده قرن است که برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند. سال‌هاست که هویت دینی ملت بحرین مورد تعرض قرار گرفته است. اما علی‌رغم شرایط و فضای سرکوب‌گرانه‌ای که نظام آل خلیفه علیه بحرینی‌ها ایجاد کرده‌است، آنها به راه و روش خود در احیای سالروز واقعه عاشورا ادامه می‌دهند.
 
الراشد در ادامه افزود: نظامیان آل خلیفه امسال در آستانه ماه محرم به کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای بحرین هجوم آورده و اقدام به از بین بردن پارچه‌های سیاه و پرچم‌هایی که به مناسبت حلول ماه محرم و احیای مراسم عاشورای حسینی توسط بحرینی‌ها نصب شده بود، کردند. لذا مردم انقلابی بحرین با مزدوران نظام آل خلیفه که به آنها دستور داده شده‌است، پرچم‌ها و نمادهای عاشورایی را – که توسط مردم در خیابان‌ها و کوچه‌ها نصب شده‌است- از بین ببرند، درگیر شدند.
 
وی با بیان اینکه یک فاجعه اخلاقی در بحرین در جریان است، افزود: نظام آل خلیفه با مردم بحرین مثل دشمن رفتار می‌کند، آنها در سایه سکوت جامعه جهانی در حق مردم مرتکب جنایت‌های متعددی می‌شوند. تا جاییکه به ملت بحرین اجازه داده نمی‌شود به شعائر دینی خود اهتمام ورزند. مردم بحرین در برگزاری مراسم‌های دینی خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ اما با این وجود در برگزاری مراسم دینی خود بسیار  مصر هستند و این عقیده‌ای است که هیچ نیرویی نمی‌تواند آنرا شکست دهد و مانع از برگزاری مراسم عزاداری و احیای عاشورای حسینی توسط بحرینی‌ها شود.
 
فعال بحرینی گفت: بنابراین مشاهده می‌کنیم که مردان و زنان بحرینی به خیابان‌ها آمده‌اند، تا مانع از هتک حرمت نظامیان آل خلیفه به مقدسات دینی آنها شود؛ مقدساتی که با آزادی آنها گره خورده‌است.
 
الراشد در خصوص اینکه رژیم آل خلیفه اخیرا در راستای سرکوب معترضان، شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم و وی را از حق شهروندی محروم کرده‌است، گفت: نظام آل خلیفه در سلب تابعیت بحرینی از شیخ عیسی احمد قاسم زیاده روی کرد و با این اقدام غیراخلاقی وارد منجلاب عظیمی شده‌است. تا جاییکه اجرای این حکم غیراخلاقی مورد اعتراض هم‌پیمان آنها از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... نیز واقع شده‌است. بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، نیز خواستار عقب‌نشینی آل‌خلیفه از اجرای این تصمیم شده‌ و از آنها خواسته است که به جای این قبیل اقدامات تنش‌زای غیرموجه به سوی گفت‌وگو با معارضان بحرینی روی بیاورند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ملت بحرین از همان ابتدای اعلام سلب تابعیت بحرینی از شیخ عیسی قاسم در کنار رهبر دینی خودشان با استقامت ایستادند و در مقابل منزل مسکونی وی تحصن کردند؛ که این تحصن تا به امروز علی‌رغم اینکه می‌دانند شاید از سوی نظام آل خلیفه سرکوب شوند و نظام آل خلیفه حمام خون به پا کند، ادامه دارد. اقدام نظام آل خلیفه در حق روحانی برجسته بحرینی که نزد ملت بحرین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، کار غیر اخلاقی بود.
 
فعال بحرینی گفت: نظام آل خلیفه سه سال پیش وقتی شیخ عیسی قاسم مریض شده و در بیمارستان بستری بود به ملاقات وی رفت، درحالیکه هم‌اکنون تابعیت بحرینی را از وی سلب کرده‌است. پس نظام آل خلیفه با این اقدام هویت حقیقی خود را آشکار ساخت. سلب تابعیت فقط مختص علما و رجال دینی بحرین نیست، بلکه نظام آل خلیفه اقدام به سلب تابعیت از برخی شهروندان بحرینی نیز می‌کند که این شهروندان جز بحرین کشور دیگری را نمی‌شناسند. نظام آل خلیفه درمقابل به ده‌ها هزار غیر بحرینی از کشورهای مختلف تابعیت بحرینی می‌دهد که این به‌منزله اهانت به ملت بحرین است و باعث ایجاد شکاف بین ملت و نظام می‌شود.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار