یادداشت/ سید مسعود علوی

گزینه نظامی زیر میز

نیروهای مسلح سنگرهای دفاعی و تهاجمی خود را به پشت مرزهای رژیم صهیونیستی و نیز در عراق، سوریه و یمن برده‌اند و امنیتی را برای ایرانیان به ارمغان آورده‌اند که در تاریخ یکصد ساله ما نظیر ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ - 04October 2016
گزینه نظامی زیر میزبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید مسعود علوی در یادداشتی نوشت: اول هفته، سپاه پاسداران از پیشرفت های شگفت انگیز این نهاد نگهبان انقلاب اسلامی در عرصه پهپادها رونمایی کرد. سردار حاجی زاده گفت: «آمریکایی ها در پهپاد پنهان کار و بمب افکن، همتراز ما هستند، نه اینکه ما همتراز آنها هستیم.» سپاه اولین تصاویر از پهپاد پیشرفته غنیمتی «ام.کیو.1.اس» را منتشر کرد و نیز اولین پهپاد بمب افکن سپاه نیز رونمایی شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این از شهرهای موشکی ایران در عمق پانصد متری زمین رونمایی کرده بود. امروز ارتش و سپاه در نمایش اقتدار دفاعی و نیز تهاجمی ایران مسابقه گذاشته اند و قدرت بازدارندگی خود را نمایش می دهند. نکته مهم در این رونمایی این است که قدرت ایران در بعد نظامی، خانگی است و تسلیحات ما متکی به هیچ کشوری نیست.

امروز نیروهای مسلح و دلیر ما سنگرهای دفاعی و تهاجمی خود را به پشت مرزهای رژیم صهیونیستی و نیز در عراق، سوریه و یمن برده اند و امنیتی را برای ایرانیان به ارمغان آورده اند که در تاریخ یکصد ساله ما نظیر ندارد.
 
رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، دشمن را از تجاوز به خاک ایران پشیمان کرده و نسلی را در کشور تربیت کرده اند که دست به ماشه و جان بر کف آماده هرگونه فداکاری و دفاع از میهن اسلامی هستند. متأسفانه برخی به این کلام تفوه کرده اند که برجام، تهدید نظامی علیه ایران و گزینه نظامی آمریکائیان را از روی میز برداشت! این یک دروغ تاریخی است. آمریکایی ها هیچ وقت گزینه نظامی علیه ایران را روی میز نداشتند. محاسبات آنها در پنتاگون، چه قبل از حمله عراق و چه بعد از آن و چه در دوران تحریم ها نشان می دهد که هر گونه حمله نظامی به ایران، به شکست منجر می شود.
 
لذا هیچ گاه به سمت این دیوانگی نرفتند. جان کری وقتی پس از توافق برجام به سنا و کنگره فراخوانده شد، در مورد اعتراض برخی که چرا توافق را امضاء کردید و امتیازاتی را به ایران دادید، گفت: «اولاً شرکای ما به ویژه چین و روسیه دیگر حاضر به همراهی در تحریم ها نیستند. ثانیاً ما نمی توانستیم کاری بکنیم، چون تحریم ها جواب نداد و ایران پیشرفت های هسته ای خود را فارغ از تحریم ها به سرعت جلو برده است. ثالثاً پنتاگون و سیا در ارزیابی های خود گفته بودند حمله نظامی به ایران خسارت بار و غیر ممکن است و ما مجبور به توافق بودیم.»
 
ارزیابی پنتاگون از حمله نظامی به ایران چه بود؟ استراتژیست های نظامی آمریکا چرتکه انداخته بودند که در حمله به عراق و افغانستان هفت هزار کشته و پنجاه هزار مجروح و یک میلیون پرونده اخذ خسارت برای ناتوانی های جسمی بر اثر جنگ را روی میز خود دارند. آنها شش هزار میلیارد دلار در این دو حمله هزینه کرده بودند و هیچ نتیجه ای از حمله نظامی به افغانستان و عراق نگرفته اند. در حالی که در عراق و افغانستان، نیروی منظم و پای کار علیه آنها وجود نداشت. آنها در ارزیابی های خود گفته بودند ما در ایران با سه نیروی پای کار نظامی رو به رو هستیم؛
 
اول - ارتش جمهوری اسلامی که پس از جنگ، بازسازی شده و نیروهای تازه نفس آن تجربیات جنگ هشت ساله را دارند.
 
دوم - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمین، هوا و دریا حضور بهنگام و دست به ماشه دارد و با تسلیحات بومی، یک قدرت غیر قابل احصاء و غیر قابل
پیش بینی است.
 
سوم- بسیج که پای هر متجاوزی را در صحرا، کوه، شهر، روستا و محله به محله، قطع خواهد کرد.
 
ارزیابی دیگر آنها این بود که در ایران یک حکومت مردم سالار حاکم است. رابطه نظام و ملت و روحیه سلحشوری مردم، بالاست. نوع رابطه حاکمان با مردم از جنس رابطه صدام، القاعده و طالبان با مردم نیست. مردم ایران از هر قوم و طایفه و مذهبی، پای موجودیت ایران به عنوان یک تمدن هزار ساله ایستاده اند.
 
آمریکایی ها باید خیلی ابله باشند که تن به چنین جنگی بدهند. آمریکایی ها دیروز، امروز و حتی فردا، گزینه نظامی خود را همچنان زیر میز نگه داشته و خواهند داشت، چون کارآیی خود را از دست داده است. اما آمریکایی ها همچنان که صدام را تحریک و تحریص و تشویق به حمله به ایران کردند، ناامید نیستند که در جهان عرب کسانی را در اندازه حماقت او پیدا کنند و به مصاف ایران بفرستند. عربستان امروز در حال بارور شدن جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران شده است. برخی از شیوخ عرب خلیج فارس نیز که گاهی زبان به تعرض به تمامیت ارضی ایران می گشایند، در این باروری همراهی دارند. آنها در کاخ های شیشه ای خود احمقانه مشغول سنگ پرانی هستند. آمریکایی ها باید بدانند جنگ آینده با ایران، نیابتی نخواهد بود. ما قبل از حمله به «نایب»، به حساب «صاحب» هم خواهیم رسید.
 
منبع: روزنامه رسالت
نظر شما
پربیننده ها