تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در جوار قبور شهدای خلد برین

ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای مدافع حرم و خانواده شهدا در کنار تربت پاک شهدا در گلزار شهدای خلد برین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ - 04October 2016
به گزارش دفاع پرس از یزد، ویژه برنامه بزرگداشت شهدای مدافع حرم، تجلیل و قدر دانی از خانواده این عزیزان با همکاری پایگاه فضیلت وپایگاه حضرت زینب(س) حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد در کنار تربت پاک این سبکبالان در گلزار شهدای خلدبرین با سخنرانی شمشادی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حضار بعد از ادای احترام و قرائت زیارت عاشورا، قبور شهدا را گلباران کردند.

شمشادی در ابتدای سخنان خود خانواده شهدا را مانند شهدا مایه برکت دانست و با تاکید بر عدم ناراحتی خانواده شهدا از برخی از سخنان بازگو شده توسط مردم، به رسالت 124 هزار پیامبر و دوازده امام برای هدایت مردم اشاره کرد و افزود: بعضی از افراد علی رغم تلاش و دلسوزی پیامبران نه تنها به راه مستقیم هدایت نشدند بلکه با نیش وکنایه پیامبر را می آزرده و حتی کتک می زدند ولی برخورد پیامبر(ص) با انها مهربان ورحمه للعالمین بودند.

وی با تاکید برپابرجا بودن و تداوم نبرد حق علیه باطل تا قیامت و اشاره به آیه «هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون)آیا آنها که می دانند با انها که نمی دانند با هم برابرند،خیر هرگز چنین نیست»، اظهار داشت:در روز قیامت و زمان بازخواست شدن انسانها از جانب خداوند شهیدان اظهار دارند که ما برای دفاع از حق ومملکت خویش از پدر،مادر،همسر،فرزندوخانه ودارایی خود دست کشیده و به جبهه حق علیه باطل رفتیم ولی ما چه حرفی برای گفتن داریم ؟چون نه تنها نرفتیم بلکه هر وقتهم فهمیدیم که شهید حرم آورده اند نیش وکنایه زدیم.

شمشادی بعد از بیان خاطره ای از حضور جمعی از جانبازان جنگ دفاع مقدس در باغ موزه تهران مبنی بر عزیز بودن خانواده جانبازان و شهدا در درگاه خدای متعال و اختصاص حسنه صبوری خانواده شهدا برای خود و شهیدشان افزود: اجازه شهادت هر کسی به دست سیدالشهداست وخدا هر کس را دوست داشته باشد اورا شهید می کند.

سخنران مراسم در ادامه ضمن قرائت وصیت نامه شهید سید اسماعیل سیرت نیا ،یکی از شهدای مدافع حرمین و از فرزندان دلیر که به مادرش چنین خطاب کرده بود «که وقتی من شهید شدم صبور باش وبه زینب کبری تاسی کن ،گریه مکن مبادا دشمن اشک تو را ببیند ودشمن شاد شوم»، اذعان داشت: الآن دو سال است که سیداسماعیل شهید شده وهیچ کس اشک چشم این مادر را ندیده است. حتی در مراسم تشییع این شهید مادرش لبخندمیزند و برق چشمان این مادر همه را به حیرت در می آورد. وقتی علت را جویا شدند مادرسید اسماعیل گفته بود پسرم را چندین بار در مراسم دیدم که به من لبخند می زند و ابراز خوشحالی می کند ،همین برای من کافیست که سیداسماعیلم به آرزویش رسیده است.

شمشادی درآخر ضمن تاکید بر مسئول بودن همه افراد در برابر خون شهداو خانواده های این سفر کرده ها بر اهمیت دادن و توجه به خواسته و انتظار شهدا از ما توصیه نمود.

در انتهای این مراسم بعد از قرائت گوشه ای از وصیت نامه شهید توسط خانواده شهدا وبیان ودرد دلهای آنها،هدایای به رسم یاد بود همراه با آرزوی صبر و توفیق از درگاه خداوند متعال با حضور فرمانده حوزه مهدیه به خانواده شهدا اهدا شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها