سردار معصوم بیگی عنوان کرد؛

آموزش بیش از 50 هزار نفر برای نگهبانی از محلات شهری

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در حوزه «نگهبان محله» تاکنون بیش از 50 هزار نفر را مورد آموزش قرار داده که صلاحیت و شایستگی مورد نظر در راستای پیشگیری از وقوع جرم و تولید امنیت را دارند.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 04October 2016
پیشگیری از جرم ماموریت دائمی نیروی انتظامی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم «مهدی معصوم بیگی» جانشین رییس پلیس پیشگیری در اولین مانور خودرویی مشترک موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی پلیس با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این نیرو اظهار داشت: پیشگیری از جرم ماموریت دائمی، مستمر، همیشگی و از اولویت‌های ناجاست زیرا عرصه‌های جرم بسیار متنوع و گسترده است.

وی افزود: در بخش پیشگیری در حوزه مسائل جناحی، اقدامات لازم جهت آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم انجام شده است تا به مرحله خودمراقبتی و خودکنترلی دست یابیم.
 
معصوم بیگی عنوان داشت: یکی از عرصه‌های تولید امنیت موسسات خدمات حفاظتی هستند که این موضوع خود را تحت نگهبان محله نشان می‌دهد. تولید کنندگان و حافظان نظم و امنیت بایستی آمادگی‌های خود را دائما ارتقا دهند به ویژه در حوزه تحرک، مانورپذیری و تجهیزات باید حرکت رو به جلو داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: رزمایش امروز براساس ارزیابی توان تحرک مجموعه موسسات خدماتی و حفاظتی انجام شده و در ارتقای نظم و امنیت جامعه اثرگذار خواهد بود.
 
جانشین رییس پلیس پیشگیری گفت: ظهور و بروز موسسات خدماتی و حفاظتی در راستای تعامل و مشارکت دوسویه مردم و نیروی انتظامی است.
 
معصوم بیگی بیان کرد: در حوزه نگهبان محله تاکنون بیش از 50 هزار نفر را مورد آموزش قرار داده که صلاحیت و شایستگی مورد نظر را در راستای پیشگیری از وقوع جرم و تولید امنیت دارند. همچنین 700 موسسه در این رابطه مشغول به فعالیت هستند. 
 
وی با اشاره به برنامه‌های پلیس ناجا در راستای ارتقای امنیت در سطح جامعه گفت: ظرفیت نگهبان محله از بطن مردم جوشیده است و پلیس در راستای ارتقای کمی و کیفی این ظرفیت می‌کوشد.
 
معصوم بیگی در پایان خاطرنشان کرد: ما نگهبانان محله را توسعه می‌دهیم و موانع اجرای ماموریتی آنها را برطرف می‌کنیم، زیرا این ظرفیت می‌تواند به عنوان لایه اول پیشگیری از جرم مورد استفاده قرار گیرد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار