سردار مومنی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

اکثر قریب به اتفاق کلانتری‌ها مجهز به دوربین‌های آنلاین هستند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به منظور تبیین اقدامات و برنامه‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافت.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲ - 05October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار اسکندر مومنی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به منظور تبیین اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، گفت: با توجه به اینکه امشب عملیات مشترکی را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم که در آن دو تن از همکاران ما مجروح و بیش از ده نفر از معاندین کشته شدند و باتوجه به سختی کار و دوری از خانواده و جمعیت،نیروهای مرزبان ما بیشترین تلاش را انجام می دهند و امنیتی را که امروز در عمق کشور وجود دارد متاثر از تلاش این عزیزان است.

مردم بیشترین انتظارات را در پلیس پیشگیری، پاسگاه ها و کلانتری ها در نیروی انتظامی دارند

وی با بیان اینکه گمان می کنم مردم در حوزه فعالیت نیروی انتظامی بیشترین انتظارات را از پلیس پیشگیری، پاسگاه ها و کلانتری ها دارند اظهار داشت: براین اساس طرح اولیه ای را آماده کردیم که بتوانیم ارتقای توان و ظرفیت های حرفه ای و رفتاری را در کلانتری ها داشته باشیم که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

اکثر قریب به اتفاق کلانتری ها مجهز به دوربین های آنلاین هستند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در رابطه با بحث نصب دوربین های آنلاین در کلانتری ها نیز بیان داشت: باتوجه به زیر ساخت های موجود در کشور تقریبا اکثر قریب به اتفاق کلانتری ها مجهز به دوربین های آنلاین به منظور نظارت بر عملکرد آن ها هستند اما نصب دوربین های آنلاین در پاسگاه ها باتوجه به نبود زیرساخت های موجود کمتر است که این موضوع نیز در طرحی که به آن اشاره شد بررسی خواهد شد.

سردار مومنی همچنین از راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بر این مبنا دوره هایی برای همه پرسنل کلانتری از سال ۹۴ شروع شده تا همه آن ها دوره های تخصصی رفتاری و حرفه ای ببینند.

هم اکنون در بیش از هشتصد کلانتری دوایر مشاوره و مددکاری ایجاد شده است

وی همچنین از راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در بیش از هشتصد کلانتری کشور خبر داد و گفت: پرونده هایی که امکان مشاوره وجود داشته باشند به تیم دوایر ارجاع می شوند که بیش از هفتاد درصد این پرونده ها به صلح و سازش ختم می شود، ضمن اینکه بنا داریم تعداد دوایر مشاوره در کلانتری ها را به هزار واحد برسانیم.
 
جانشین فرمانده ناجا در رابطه با برخورد با جرایم نیز اظهار داشت: با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، کار گروه هایی برای مقابله با جرایم از جمله سرقت تشکیل دادیم و خوشبختانه از ابتدای سال جدید شاهد کاهش جرایم در مجموع سرقت ها هستیم. البته مفهوم آن نیست که هیچ جرمی افزایش پیدا نکرده بلکه برخی جرایم ما مثل سرقت اتومبیل شاهد رشد دو درصدی سرقت در این حوزه هستیم. ضمن اینکه آمار سرقتهای مسلحانه روند کاهشی بیشتری داشته است.
 
جانشین فرماندهی ناجا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، تعداد کشته شدگان در سال 84-85  هیجده هزار نفر بود که این میزان اکنون به16 هزار نفر رسیده است گفت: پلیس قادر است ظرف یک هفته همه معتادین متجاهر و خیابانی را جمع آوری کند.

جمع آوری معتادان متجاهر خیابانی بر عهده ناجا است

وی با اشاره به اینکه، جمع آوری معتادان متجاهر و خیابانی بر عهده ناجا است اما نگهداری این افراد به عهده پلیس نیست افزود: نخستین دغدغه مردم موضوع مواد مخدر است

سردار مؤمني با اشاره به اینکه، در حوزه هوشمند سازی و کنترل الکترونیک باید تلاش بیشتری کرد ادامه داد: با تلاش نیروی انتظامی، نظامی، امنیتی و مرزبانان شاهد امنیت خوب در کشور هستیم.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه،  موضوع انسداد مرز هزینه بر و نیازمند منابع زیادی است گفت: یکی از مهمترین اقدامات در مرز کامل کردن انسداد است.

سردار مؤمني با بیان اینکه، همه بخشها با تلاش مضاعف و با فداکاری امنیت را رقم زده اند افزود: پلیس در حوزه اخلاقی به وظیفه خود عمل کرده است البته با توجه به اینکه در کشور ما نیروی انتظامی از حجم بالای ماموریت برخوردار است.

در حوزه فضای مجازی مجموعه جرائم40 درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه، در حوزه مجازی مجموعه جرائم 40 درصد افزایش یافته است گفت: دز حوزه فضای مجازی پلیس فتا راه اندازی شده است لذا پلیس جرائم را کنترل می کند.

سردار مؤمني با اشاره به اینکه، خانواده ها باید فضای مجازی را تحت کنترل و نظارت خود داشته باشند افزود: خانواده در بسیاری از کشورها خط قرمز است.

وی با تأکید بر اینکه، تهدیدات در حوزه فضای مجازی جدی است اظهار داشت: در نیروی انتظامی قرارگاه قاچاق راه اندازی شده است تا از ورود قاچاق به کشور جلوگیری شود.

عمده قاچاق از مبادی رسمی صورت می گیرد

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به اینکه، عمده قاچاق از مبادی رسمی صورت می گیرد بیان کرد: بخشی از این موضوع به خلأ قانون و دور زدن از آن برمی گردد.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی کشفیات در کشور خاطر نشان کرد: امیدوارم در شش ماه آینده شاهد کاهش بیشتر  ورود قاچاق به کشور باشیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار