سردار رزمجو در آستانه سالگرد شهدای خلیج فارس؛

آمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس + تصاویر

رزمجو در پاسخ به سوالی که آیا آمریکایی ها پس از قضیه 22 دی ماه سال گذشته که منجر به دستگیری 10 تن از تفنگداران آنها شد رفتار نامعقولی را نشان دادند اظهار کرد: آنها پس از این حماسه با احتیاط بیشتری در آبهای خلیج فارس تردد می کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ - 05October 2016
به گزارش دفاع پرس از بوشهر، سردار علی رزمجو  در نشست خبری که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیروزی دلاورمردان خلیج فارس در نبرد با آمریکا در اطراف جزیره استراتژیکی فارسی اظهار داشت: استان بوشهر استانی با پیشینه و کارنامه حماسی دارد. افتخار بوشهر و بوشهری این است که برای دفاع از دین و عزت و شرف کشور جان خود را می گذارد و دفاع می کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: استان بوشهر استان عزل های دفاعی اسیت که شهدا و جانبازان زیادی در این عزل دفاعی جنگیدند و وقتی به مساله ایثار و شهادت نگاهی می کنیم می بینیم که همواره فرهنگ شهادت و ایثارگری، فرهنگ سازی جمهوری اسلامی است که دفاع از این فرهنگ غنی ایثار دفاع از فرهنگ علمی کشور و سنگرهای آن است.

وی با بیان اینکه شهدا مسیر حرکت اسلامی را برای ما ترسیم کرده اند عنوان کرد: خون شهدای خلیج فارس فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را بر مسلمانان جهان صادر کرد و لحظه های انقلاب و آب های نیلگون خلیج فارس آینه تمام نمای فضیلت شهدایی است که از تاسوعا و عاشورای حسینی درس آموختند و در نبرد با آمریکا با اقتدار پیروز شدند و امروز عزت ایران مرهون این شهیدان است.

سردار رزمجو ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حماسه های بسیاری خلق شد اما پرستاره ترین آن نبرد مستقیم با امریکا و حماسه شهدای خلیج فارس است؛ شهدای ما با آشنایی کامل از مکتب سرخ شهادت و یاران امام حسین(ع) رمز بقا و حیات ابدی را دریافتند و صحنه های زیبایی از اقتدار را در خلیج فارس رقم زدند و حیثیت سیاسی و نظامی امریکا در خلیج فارس را غرق کردند و اقتدار و شکوهی را خلق کردند که در طول تاریخ بی نظیر است.

مهمترین برنامه های بیست و نهمین سالگرد حماسه نبرد در خلیج فارس

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به مهمترین برنامه های بیست و نهمین سالگرد حماسه نبرد در خلیج فارس و جزیره فارسی گفت: برای برگزاری این برنامه ابتدا ستادی برای بزرگداشت شهدای خلیج فارس برگزار شد.

وی گلباران محل درگیری شهدای خلیج فارس با امریکا را در اطراف جزیره فارسی یکی از برنامه های این مناسبت دانست و گفت: این برنامه روز 14 مهر ماه با حضور خانواده های شهدا برگزار می شود.

رزمجو افزود: مراسمی به یاد شهدای خلیج فارس در گلزار شهدای بوشهر روز 14 مهر ماه ساعت 19 برگزار می شود. همچنین همین مراسم روز 15 مهر ماه درشهر خشت زادگاه شهید شفیعی و در بعدازظهر همان روز در روستای بحیری در شهرستان دشتی در کنار زادگاه شهیدان مهدوی توسلی انجام می شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران به تفاوت مراسم امسال با سال های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: این مراسم از جهتی امسال مورد توجه بیشتر است چراکه سال گذشته در 22 دی ماه در همین آبهای خلیج فارس 10 تن از تنفگداران امریکایی توسط غیورمردان سپاه دریایی دستگیر شدند.

رزمجو درباره شرایط امنیتی خلیج فارس گفت: خلیج فارس در شرایط پیچیده ای قرار دارد و در عین حال منطقه دوم نیروی دریایی به عنوان حماسه ساز سپاه آمادگی لازم را برای ارتقای توان بازدارنگی نیروی دریایی سپاه دارد. امروزه سپاه در امور دریایی دارای انواع سامانه های موشکی، شناورها، سامانه های پهباد و راداری ... است؛ امروز توان بازدارندگی ایران در خلیج فارس توان بی نظیر و عزت آفرین است.

آمریکایی ها پس از حماسه دی ماه سال گذشته با احتیاط بیشتری در آبهای خلیج فارس تردد می کنند

وی در پاسخ به سوالی که آیا آمریکایی ها پس از قضیه 22 دی ماه سال گذشته که منجر به دستگیری 10 تن از تفنگداران آنها شد رفتار نامعقولی را نشان دادند اظهار کرد: آنها پس از این حماسه با احتیاط بیشتری در آبهای خلیج فارس تردد می کنند.

گفتنی است در این نشست از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس رونمایی شد.

آمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویرآمریکایی ها با احتیاط بیشتری در خلیج فارس تردد می کنند/ رونمایی از تابلو تندیس شهدای خلیج فارس+تصاویر 


نظر شما
پربیننده ها