پیرغلامان حسینی محور خرافه‌زدایی از عزاداری‌های محرم باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی گفت: هدف از عزاداری‌‏ها و مراسم محرم احیای فلسفه عاشورا است بنابراین پیرغلامان حسینی باید محور زدودن خرافات از هیئت‌های عزاداری باشند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ - 05October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام غلامرضا معصومی‌نیا اظهار داشت: در ماه محرم‌الحرام هیئت‌های مذهبی در پنج منطقه از شهر از قبیل امامزاده سید بهلول، شیخ نوایی، دروازه ماکو، میدان شهید مطهری و مقبره تجمع کرده و پیرغلامان با سن بیش از 40 سال که حدود 60 نفر هستند مداحی می‌کنند.
 
وی افزود: همچنین به مناسبت برگزاری مراسم‌های عزاداری مردم دارالمومنین شهرستان خوی 350 روحانی به مساجد شهری و روستایی و هیئت‌های عزاداری اعزام می‌شوند.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی بیان کرد: 30 نفر نیز از گروه تبلیغی آیت‌الله خویی(ره) در مدارس و هیئت‌های مذهبی مشغول تبلیغ دینی هستند و هیئت‌های مذهبی در کنار برگزاری مراسم‌های سوگواری به امور خیریه‌های خوی کمک مالی می‌کنند.
 
معصومی‌نیا تصریح کرد: در این ماه سازمان انتقال خون از اعضا هیئت‌های مذهبی خون‌گیری می‌کند و انتظار داریم شهرواندان خویی در این ماه خون خود را هم برای شفای بیماران در لیست نذورات حسینی قرار دهند.
 
وی گفت: هدف از عزاداری‏ها و مراسم محرم، احیای فلسفه عاشورا و استمرار بخشیدن به قیام خونین امام حسین(ع) است و باید این مسئله توسط گویندگان مذهبی به درستی برای مردم انتقال داده شود تا غبار خرافات از چهره دین و رویدادهای تاریخی اسلام زدوده شود
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها