دریادار فدوی:

برای نهادینه کردن دین در بین جوانان باید به دنبال روش های نو و تازه باشیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در همایش تخصصی مسئولان نمایندگی ولی فقیه در ندسا ضمن بی بدیل خواندن جایگاه اعتقاد و باورهای دینی، گفت: برای نهادینه کردن دین در بین جوانان باید به دنبال روش های نو و تازه باشیم
کد خبر: ۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ - 12July 2013

برای نهادینه کردن دین در بین جوانان باید به دنبال روش های نو و تازه باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار فدوی نیروی انسانی خداباور و مؤمن را اساس قدرت نیروی دریایی سپاه توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف سنگین و در عین حال مهم و حساس ما، کمک به تقویت باورهای اعتقادی پاسداران و استحکام بنیه فکری و بینشی آنان است.

وی افزود: اقدامات ما در راه ایفای این مسئولیت باید همراه با علم و معرفت و در عین حال با ظرافت و دقت باشد و قبل از هر چیز جلب اعتماد و استقبال را در پی داشته باشد.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در این همایش خاطر نشان کرد: یکی از راه های ملکه شدن صفات حسنه و اخلاق دینی، تکرار است.

وی افزود: در سیره ائمه معصومین علیهم السلام می خوانیم که برای تعقیبات نمازها و یا ایام خاص، اعمال ویژه ای را توصیه می کردند و نسبت به تکرار آنها تأکید فراوان داشتند و معتقد بودند که تکرار و تلقین در تثبیت ملکات و حسنات اخلاقی بسیار مؤثر است.
 
علی فدوی در ادامه اظهار داشت: حماسه عاشورا در پرتو باور، معرفت و ظرفیتی  ایجاد شد  که یاران امام حسین(ع) در خود ایجاد کرده بودند و به راه خود، وعده های الهی و هدفی مقدس با تمام وجود باور داشتند.


وی تاکید کرد: ما نیز اگر بتوانیم در خود و در کسانی که درباره آنها وظیفه و تکلیف داریم، باور پیروزی حق بر باطل و تحقق وعده های الهی را ایجاد و تقویت کنیم، ایستادن در برابر دشمنان در هر مقیاسی که باشند، امکان پذیر خواهد بود، همان گونه که امام(ره) در پرتو اتصال و اتکال به خدا در برابر قدرت های بزرگ مادی معاصر ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
 
دریادار فدوی گفت: به مقتضای سنت الهی برای مقابله با دشمنان بخشی از کار به عهده ما گذاشته شده است که در جای خود باید سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و بخش اعظم کمک از ناحیه خدا خواهد بود. وی افزود: کمک و عنایت خدا مشروط است و اگر ما نسبت به میدان آوردن سهم خود به طور کامل اقدام کردیم باید انتظار داشته باشیم که خدا نیز کمبودهای ما را جبران کند و امدادهای خود را نازل نماید.
 
سردار فدوی در ادامه خاطر نشان کرد: عنصر استطاعت یکی از ملزوماتی است که باید در این معادله به آن توجه کرد و دستورالعمل آن همان آیه شریفه قرآن کریم است که می فرماید: "و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه" وی افزود: ما در حوزه برنامه ها و فعالیت های دینی و اعتقادی نیز باید ظرفیت، توان، علم، هوشمندی و بصیرت خود را بالاتر ببریم و بخشی از توانمندی ما بهره گیری از ابزارها و راه های نو و تازه است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان سخنان خود به اهتمام درباره مساعدت به مجموعه نمایندگی ولی فقیه در نیرو برای پیشبرد برنامه ها و مأموریت هایش اشاره و بر تقویت حمایت های مادی و معنوی از این مجموعه برای دستیابی به اهداف بلندی که در پیش دارد، تأکید کرد.
 
در بخشی از این برنامه تعدادی از مسئولین نمایندگی های ولی فقیه در ندسا، بخشی از عملکرد مجموعه نمایندگی را تشریح و برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها ضمن تقدیر از همراهی و تلاش فرماندهی نیرو و سایر فرماندهان و مسئولان، خواستار استمرار این همراهی و ارتقای حمایت های مادی و معنوی برای پیشبرد امور و مأموریت های جاری شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار