آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت کشورمان هستند/ نباید به آمریکا چشم امید داشت

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه عده‌ای امروز از آمریکا ترس دارند، گفت: نباید به آمریکا چشم امید داشته باشید، آمریکا جزء کارشکنی اقدام دیگری انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ - 07October 2016

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه پایتخت با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امروز عده‌ای از آمریکا می‌ترسند و حتی در صحبت‌هایشان می‌گویند باید با آمریکا کنار بیاییم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، خطاب به مسئولان دولتی، گفت: شما باید از تمام امکانات‌تان استفاده کنید و غنی شوید، حتی می‌توانید از دلارهایی که آمریکا دزدیده و برده بی‌نیاز شوید، البته حق‌تان را پیگیری کنید اما چشم امید به آمریکا نداشته باشید، آمریکا جزء کارشکنی اقدام دیگری انجام نمی‌دهد، خودتان روی پای خودتان بایستید.

خطیب نمازجمعه تهران، با بیان اینکه بزرگ‌ترین منکری که باید در مقابل آن بایستیم، سلطه آمریکاست، گفت: آمریکا بر کشورهای ضعیف اسلامی سلطه دارد و برخی از کشورها از آن می‌ترسند و یا تسلیم می‌شوند؛ لذا سلطه بیگانه مهم‌ترین و اصلی‌ترین منکرات جامعه اسلامی است و کشورهای اسلامی را باید بیدار کرد.

موحدی کرمانی افزود: خدا لعنت کند آل‌سعود را که امسال ایرانیان را از حج ابراهیمی محروم کرد و اجازه نداد ایرانیان در خانه امن الهی حضور یابند تا مقداری آنان را بیدار کنند.

وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل اتاق فکری برای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این اتاق فکر تمام منکرات امروز جامعه ما چه منکرات خارجی و چه منکرات داخلی را شناسایی کند تا تدابیری برای آنها بیندیشیم.

خطیب نمازجمعه تهران، فساد اخلاقی را یکی از منکرات سخت نامید و گفت: فساد اداری، رشوه و همچنین بالا بودن آمار طلاق، بیکاری و سوءاستفاده‌های کلانی که از بیت‌المال می‌شود که نمونه‌اش حقوق‌های نامتعارف است، همه اینها منکرات داخلی است و باید اتاق فکر به تمام منکرات داخلی و خارجی بیاندیشد و برنامه‌ریزی کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید دست به دست هم دهند، بنشینند و فکر کنند که با فساد و بی‌بند و باری چه باید کرد و برای آن برنامه‌ریزی کنند. نباید امت اسلامی فقیر باشد. این فقر است که اکثراً علت این همه مفاسد است.

وی تاکید کرد: باز تکرار می‌کنم اقتصاد مقاومتی در ریشه‌کن کردن فقر، نقش بسیار مؤثری دارد.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت هستند. به برکت این نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین به برکت فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در این دنیای پر از ناامنی، ایران ما الحمدالله در امنیت کامل به سر می‌برد.

وی در ادامه با بیان اینکه فاجعه منا فراموش نشدنی است، گفت: این فاجعه، داغی است به دل هر مسلمان و هر انسانی که وجدان داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: کشورهای اسلامی فراموش نکنند که باید برای مدیریت حج فکری بکنند. تا کی باید آل‌سعود نالایق مدیریت حج را عهده‌دار باشد؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تقدیر و تشکر از سازمان صدا و سیما که برنامه‌های مناسبی را برای دهه اول محرم در نظر گرفته است، گفت: موضوع برگزاری فوتبال در شب عاشورا به مسئله عجیبی تبدیل شده است، از طرفی تذکراتی داده شده، بنده هم تذکر می‌دهم و از طرفی اظهار می‌کنند که اگر این بازی برگزار نشود، نتایج فاسد زیادی خواهد داشت، بنده در این زمینه وارد نمی‌شوم اما عرض می‌کنم اگر قرار است در شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام شود، دقت کنید باید فضای مسابقه صددرصد عاشورایی و کربلایی باشد، باید در و دیوار محل برگزاری مسابقه فوتبال سیاه‌پوش شود، فریاد «یا حسین» پیوسته از بین جمعیت بلند شود به جای کفی که در مسابقه زده می‌شود، باید به جای آن همه فریاد «یا حسین» بزنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار