برگزاری دوره آموزشی آشنایی باعلوم ومعارف دفاع مقدس در اداره کل ورزش و جوانان سمنان

کلاس آموزشی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 09October 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، محمود ترحمی مدرس دوره گفت: 8 سال دفاع مقدس سند جاودانه شجاعت، سلحشوری، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است. دفاع مقدس فصل شجاعت و ایثار در راه خداست که ارزش های معنوی و درس های بزرگی در آن نهفته است و نیاز است که ابعاد مهم این سرمایه فرهنگی و معنوی برجسته شود و تلاش مضاعفی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر عاشورایی و ولایی صورت بگیرد.

وی با تصریح اینکه انقلاب نوپای مردم ایران در شرایطی مورد تهاجم رژیم بعث عراق قرار گرفت که هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی به طور کامل ساماندهی نشده بود، اظهار داشت: رژیم بعثی عراق از همه امکانات تسلیحاتی و مالی برخوردار بود و بیش از 80 کشور به صدام در جنگ با ایران کمک می‌کردند. در چنین موقعیتی رزمندگان رشید اسلام توانستند به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازند و همه سرزمین‏های اشغالی خود را باز پس بگیرند و برای نخسین‏ بار حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان هم در تصرف دشمن باقی نماند.

وی ادامه داد: ما افتخار می‏ کنیم که در این نبرد طولانی و نابرابر، فقط با تکیه بر «سلاح ایمان» و «توکل بر خدای بزرگ» و «دعای بقیه ‏الله عجل‏ الله ‏تعالی فرجه» و «اعتماد به نفس» و «همت دلاورمردان و شیرزنان صحنه کارزار» به پیروزی رسیده ‏ایم و خدا را سپاس می‏ گزاریم که منت هیچ قدرت و کشور و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نیست.

ترحمی به نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود : اگر از همه مسائل و جنبه‌های مختلف جنگ، ایثار و فداکاری های سربازان و مبارزین سخن گفته شود و از نقش پراهمیت مادران و همسران آنها صحبتی به میان آورده نشود، قطعا حق مطلب به درستی ادا نشده است، درست است که جنگ اصولا یک فعالیت مردانه و خشن محسوب می‌گردد و قهور و بی‌باکی و شجاعت فراوانی را می‌طلبد که بدون این ویژگیها و صفات انسانی امکان درگیریها و خونریزیها میسر نیست، اما باید توجه داشت که در پرورش این روحیه و خلقیات جنگی، زنان و همسران رزمندگان نقش اصلی را ایفا می‌نمایند.

وی ادامه داد: ازشلیک اولین گلوله‌های دشمن وشهید ومجروح‌‌ شدن تعدادی ازمردم ورزمندگان ، زنان مسلمان دلسوزاین آب وخاک،دریافتندکه باید به امداد درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند. آنهابدون هیچ چشمداشتی تنهابه نیت کسب رضایت الهی واطاعت ازمقام ولایت، به جبهه‌ها رفتند وچه بسا خود مجروح وجانبازشدند وگاه به خیل شهدای انقلاب پیوستند. اگرزنان داوطلب به مدد ومساعدت جبهه وجنگ نمی‌آمدند،آمارشهدای جنگ فزونی می‌یافت واگرمجروحان به موقع مداوانمی‌شدند،درمان بعدی آنها،هزینه سنگینی رابربیت‌المال تحمیل می‌کرد. خانواده‌هاورزمنده‌ها بامشاهده توجهبه امدادودرمان مجروحان جنگی،اشتیاق بیشتری برای ادامه حضورداوطلبانه درجبهه احساس می‌‌کردند.

گفتنی است برای شرکت کنندگان در این دوره که بیش از 50 نفر بودند گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار