وداع عاشورایی مردم مشهد با سردار خیبری تیپ امام رضا(ع)

در هشتمین روز از ماه محرم، پیکر مطهر سردار شهید حسن آزادی و شهیدان سید مرتضی طباطبایی، نجیب الله معصومی و علی اکبر کرمانی در مشهدالرضا تشییع شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ - 10October 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در هشتمین روز از ماه محرم ماه عزای سید و سالار شهیدان مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سردار دلاور تیپ 21 امام رضا پاسدار شهید حسن آزادی و شهیدان سید مرتضی طباطبایی، علی اکبر کرمانی و نجیب الله معصومی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولین استانی و شهری، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده مظم شهدا حضور داشتند.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و حسن رحیم پور ازغدی از یادگاران دفاع مقدس سخنانی را ایراد کردند.

در ادامه نیز، پیکر مطهر این شهدا طی تشریفات نظامی تا حرم مطهر رضوی بدرقه شدند و حاضرین در این مراسم با سردادن شعار حسین نسین شعار ماست شهادت افتخار ماست باردیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

بعد از طواف پیکر مطهر شهدا و اقامه نماز توسط آیت الله علم الهدی شهیدان آزادی، کرمانی و طباطبایی جهت خاکسپاری به بهشت رضا انتقال یافتند و پیکر مطهر شهید نجیب الله معصومی جهت خاکسپاری در روستای زادگاهش به تربت حیدریه انتقال یافت.

علی رضا رشیدیان در حاشیه ی این مراسم اظهار داشت: دستاوردهای امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف، مرهون از خودگذشتگی جوانانی است که برای تحقق آرمان های اصیل اسلام و انقلا ب از جان خود گذشتند.

وی با بیان این که شهدا مایه ی افتخار و آبروی ما هستند؛ افزود: ما به عنوان میراث داران آنان باید با تبعیت محض از ولایت، راه نورانی آنان را ادامه دهیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید نسبت به انتقال این فرهنگ در بدنه جامعه به ویژه نسل جوان تلاش شود.

رشیدیان افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، رهبری دینی و استفاده از ظرفیتهای مردمی با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار