رحیم پور ازغدی:

شهید آزادی‌ها جبهه‌ای به پهنای جهان اسلام شکل داده‌اند

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: شهید حسن آزادی‌ها جبهه ما را از شرق دجله به سوریه و افغانستان کشاندند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ - 10October 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی و از یادگاران دفاع مقدس در مراسم تشییع سردار خیبری تیپ مستقل امام رضا (ع) شهيد حسن آزادی و همرزمانش در مهدیه مشهد در سخناني اظهار داشت: این شهدا بعد از 33 سال آمدند. این شهدای والامقام بقایای پیکرشان از ما زنده تر است و ما را دوباره زنده می کند.

وی که خود در عملیات خیبر حضور داشته و از نزدیک شاهد ایثارگری ها و رشادت های فرزندان معنوی حضرت امام(ره) بوده است در خصوص این عملیات گفت: شهید آزادی و دیگر همرزمانش وقتی به منطقه آمدند حجم بالایی از آتش، بر سر نیروها ریخته شده بود. همه ما شاهد تکه تکه شدن رزمندگان بودیم. در مدت 40 ساعت حضورمان در آن منطقه بعثی ها متر متر زمین را خمپاره زده بودند به نحوی که زمین زیر پایمان همه گل شده بود. زمانی که شهید آزادی و دیگر نیروها آمدند اصلا فکر این را نمی کردیم که آنها بروند و ما زنده بمانیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: وضعیت تجهیزات ما نیزی در آن شرایط وضعیت مناسبی نبود. ما فقط سلاح سبک مثل کلاشینکف و آرپی جی در اختیار داشتیم و از طرفی هم مهماتمان هم تمام شده بود و بچه ها روی زمین و داخل خاک می گشتند تا شاید فشنگی برای شلیک پیدا کنند. اما در این وضعیت بچه هایی که در خط حضور داشتند با آرامش و طمانینه خاصی مقاومت می کردند. در همین اثنا یکی از رزمندگان که به شدت مجروح شده بود و لحظات آخر را می گذراند به ما گفت اگر رفتید عقب از امام عذرخواهی کنید که نتوانستیم خط را حفظ کنیم.

ازغدی ادامه داد: در این شرایط که مهماتمان تمام شده بود برادر طلبه ای بلند شد و فریاد زد عاشورایی ها بلند شوند و با دست خالی به جنگ با دشمن برویم. آری آنها با دست خالی به دشمن یورش بردند و با ایستادگی خود درس مقاومت به ما دادند. بعد از جنگ نیز عده ای دیگر آمدند و پست ها را گرفتند کسانی که جبهه و ایثارگری را در کارنامه خود نداشتند و آنجا بود که متوجه شدیم که شهدا و کسانی که جانشان را در آن دوران در طبق اخلاص گذاشتند انسان های بی ادعایی بودند که هر کجا خطر بود پیشقدم می شدند.

یادگار دفاع مقدس در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح اخلاق و معرفت در جبهه گفت: در همین عملیات خیبر دیدم رزمنده ای در حال کندن سنگر است، ولی بعد از گذشت دقایقی آنجا را رها کرد و برای کندن سنگر به جای دیگری رفت. علت این کارش را جویا شدم گفت آنجا لانه مورچه بوده و اگر کندن سنگر را ادامه می دادم لانه آنها خراب می شد.

ازغدی یادآور شد: لحظه ای رسید که مومن از غیر مومن تشخیص داده می شد. زمانی رسید که در جامعه عده ای ادای افرای متدین را در می آوردند. آنها به جبهه نمی آمدند و اگر هم می آمدند خود محل اعزامشان را انتخاب می کردند. ولی این شهدا واحدهایی را همچون تخریب و اطلاعات انتتخاب می کردند که سخت ترین و دشوارترین و حساس ترین ماموریت ها را بر عهده داشت و مانند چریک زندگی می کردند و در عین حال شادترین انسانها بودند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با برشمردن خصوصیات عملیات خیبر به بررسی این عملیات از منظر دشمنان پرداخت و گفت: ویژگی رزمندگان اسلام در عملیات خیبر که امروز در قالب برخی مقالات به قلم پژوهشگران غربی نوشته شده است و جزو ضمائم بعضی دروس دانشکده های نظامی غرب است اینگونه بیان شده این جوانان و نوجوانان نمی توانیم و نمی شود ندارند، هر چه دارند با تمام وجود بکار می گیرند و نمی ترسند، فرماندهانشان در کنار خودشان می جنگند، از پیروزی های خود مطمئن هستند، مشکلات بزرگ را تحمل می کنند و خسته نمی شوند، اهل معنویت هستند، تجهیزات بسیار ساده ای دارند، به سادگی اسیر نمی شوند و غالبا در اسارت هم تسلیم نمی شوند.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی و در نبرد با آمریکا اگر کسی پشت به دشمن کند و انقلاب را نیمه تمام بگذارد و به شعارها و اصول پشت کند پروردگار را به خشم آورده است و ذلت گریبانگیرش خواهد شد. عمرش طولانی نخواهد بود و هرگز خدا را با هیچ عملی اگر عبادت هم باشد راضی نخواهد کرد. تا حسن آزادی ها هستند و استخوانهایشان زیر خاک است این انقلاب پابرجا خواهد بود. حسن آزادی ها جبهه ما را از شرق دجله به سوریه و عراق و افغانستان کشیدند. گام سوم، که گام جهانی است در جبهه های شرق و غرب تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار