جان کری:

سیاست های امریکا در سوریه شکست خورده است

وزیر خارجه امریکا طی سخنانی در جمع سناتورهای این کشور به شکست سیاست های دولت اوباما در قبال سوریه اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳ - 04February 2014

سیاست های امریکا در سوریه شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از نیویورک تایمز، "جان کری" وزیر خارجه امریکا طی سخنانی در حضور برخی اعضای کنگره این کشور ضمن اعتراف به شکست سیاست های امریکا در قبال سوریه اتهاماتی را علیه دولت سوریه مطرح کرد و خواستار کمک تسلیحاتی به شورشیان شد.

"جان مک کین" و "لیندزی گراهام" از سناتورهای تندرو امریکایی که در جلسه با جان کری حضور داشته اند، با اعلام محورهای اصلی سخنان وی مدعی شده اند که کری شکست سیاست های امریکا در قبال سوریه را پذیرفته است.

طبق سخنان این سناتورهای جمهوری خواه، وزیر خارجه امریکا در سخنان خود تاکید کرد که زمان تجهیز تسلیحاتی شورشیان فرا رسیده است و دولت امریکا باید با کمک نظامی به شورشیان مانع شکست آنها در قبال دولت سوریه شود.

کری همچنین با تکرار اتهاماتی علیه دولت سوریه مدعی شده است این دولت به تعهدات خود در مورد تخریب تسلیحات شیمیایی عمل نکرده و باید فشار بیشتری علیه آن اعمال کرد.

همچنین بخش دیگری از سخنان کری در جمع برخی از اعضای کنگره به اعتراف وی در مورد شکست کنفرانس ژنو 2 بر می گردد؛ به طوری که با اشاره به بی نتیجه بودن این کنفرانس، خواستار تغییر سیاست های امریکا در قبال سوریه شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار