سخنگوی بان کی مون:

نامه «ظریف» درباره کمک به یمن را دریافت کرده و از آن استقبال می‌کنیم

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به ابراز خرسندی و استقبال «بان کی مون» از نامه وزیر خارجه ایران مبنی بر درخواست تسهیلات برای ارسال کمک به «یمن» گفت که ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به «یمن» منوط به پیدا شدن شرایط مساعد امنیتی در این کشور است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ - 10October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری روز (دوشنبه) در پاسخ به این سوال که آیا در زمان باقی مانده از دوران تصدی «بان کی مون» امیدی به برداشتن یک قدم ملموس در برخورد با جنایاتی که در یمن رخ می دهد هست یا نه گفت: حل مساله یمن به محدوده زمانی یک دبیر کل خاص ربطی ندارد. مساله مهم یافتن راه حلی برای رنج و مشقت مردم یمن است و این که هر چه سریع تر به این شرایط خاتمه داده شود.
 
دوجاریک در ادامه بدون محکوم کردن مستقیم این حملات گفت که دبیر کل سازمان ملل همچنان از همه طرف هایی که در این بحران نقض و نفوذی دارند انتظار دارد تا تلاش خود را بیشتر به یافتن یک راه حل مسالمت آمیز از طریق مذاکره معطوف کنند.
 
سخنگوی بان کی مون در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در رابطه با نامه دیروز دکتر جواد ظریف وزیر خارجه ایران به دبیر کل این سازمان که طی آن خواستار تسهیلاتی برای ارسال کمک های انساندوستانه جمعیت هلال احمر ایران به مردم یمن صورت گرفته است یا نه گفت گفت دبیر کل نامه را دریافت کرده و بویژه در شرایطی که موضوع کمک های انساندوستانه به یمن با تنگناهای مالی روبرو است از هر گونه پیشنهاد کمکی به مردم این کشور استقبال می کند.
 
وی افزود که مسئولین این نهاد بین المللی همچنان مترصد شرایط مساعدی هستند که امکان ارسال کمک های انساندوستانه به این کشور و خروج مجروحین و آن هایی که به کمک های فوری درمانی و پزشکی نیازمند هستند را از نظر امنیتی در اختیار آن ها بگذارد که متاسفانه هنوزچنین شرایطی پیدا نشده است.
 
استفان دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا جلوگیری عربستان از ورود کاروان ها ومحموله های کمکی به مردم رنج کشیده یمن نقض مقررات بین المللی هست یا نه گفت که او در مقامی نیست که چنین اظهار نظری بکند و بار دیگر تکرار کرد که مسئولان سازمان ملل امیدوارند است شرایطی دراین کشور بوجود بیاید که ارسال آزادانه و بدون خطر کاروان های کمکی به داخل یمن و مردم نیازمند این کشور امکان پذیر باشد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار