امیر سرتیپ زندیان:

ماجرای خاش از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود/ روشنگری 12 افسر نیروی هوایی

سرتیپ دوم باز نشسته ستاد مشترک ارتش با اشاره به ماجرای خاش و دستگیری چند نفر از افسران نیروی هوایی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ماجرا نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
کد خبر: ۱۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱ - 10February 2014

ماجرای خاش از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود/ روشنگری 12 افسر نیروی هوایی

امیر سرتیپ غلامرضا زندیان سرتیپ دوم باز نشسته ستاد مشترک ارتش در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به وقایع سال ۵۷ و اقدامات انقلابی کارکنان نیروی هوایی گفت: بعد از فرار شاه برخی از کارکنان نیروی هوایی به طور مخفیانه گروهایی را تشکیل دادند و با وجود آنکه ضد اطلاعات رژیم مراقب اغتشاشها بود نیروها به فعالیتهای خود ادمه میدادند.

وی ادامه داد: همانطور که در مساجد و میان مردم پیام انقلاب تکثیر میشد این پیامها به ارتش هم نفوذ پیدا کرد، به طوری که کارکنان نیروی هوایی، افسران، همافران و درجه داران در روز ۶ بهمن سال ۵۷ از جلوی ستاد نیروی هوایی واقع در خیابان پیروزی راهپیمایی کردند که در آن روز شاهد استقبال مردم با گل وشیرینی از کارکنان نیروی هوایی با لباس نظامی بودیم.
 
امیر زندیان با اشاره به دستگیری خود در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نیمههای شب هفتم بهمن ماه از طرف حکومت تعدادی نظامی وارد منزل من شده و به جستجوی خانه پرداختند و با وجود آنکه کتابهای مذهبی از انقلابیون در خانه داشتم نیرویی که وظیفه جستجو را برعهده  داشت کتابها را مشاهده کرد اما گزارشی به ما فوق خود نداد، اما آن شب من را با یک تقویم به عنوان مدرک جرم دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه به غیر ازمن دونفر دیگر را آن شب دستگیر کرده بودند، ادامه داد: ما سه نفر را به زندان جمشیدیه انتقال دادند، مردم متوجه حضور ما در زندان شده بودند و پشت زندان شعار میدادند.
 
امیر زندیان ادامه داد: چند نظامی دیگر را از استانهای اصفهان وبوشهر نیز دستگیر کرده بودند وما را که حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر بودیم بعد از مدتی با هلی کوپتر شنوک به فرودگاه مهر آباد انتقال دادند وبا اینکه بختیارفرودگاه را بسته بود قسمتی از فرودگاه را باز کرده وما را با هواپیمای ۳۳۰ حرکت دادند و حدود ۲ ونیم ساعت بعد در خاش به طوریکه هواپیما گویا به زمین خورد به یک پایگاه نظامی انتقال دادند.
 
 
وی با بیان اینکه در پادگانی که دور تا دور آن سیم خار دار بود ما را زندانی کردند، افزود: ما در این زندان به حدود ۱۳۰ نفررسیدیم که ۱۲ نفرمان افسر بودیم و تعدادی همافر و درجه دار در این زندان حضور داشتند.
 
امیر زندیان تصریح کرد: بعد از ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی نماینده امام(ره)  در ۲۳ بهمن به خاش آمدند و ما آزاد شدیم و چند روز به عنوان آسایشگاه از آن زندان استفاده کردیم و مردم نیز از ما ۱۲ افسر نیروی هوایی استقبال پرشوری کردند به طوری که تا ۲۴ کیلومتر مردم بومی خاش و زاهدان در خیابانها حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: در مسجد جامع زاهدان آنجا برای مردم سخنرانی کردم و ما ۱۲ افسر به صدا و سیمای زاهدان رفته و پیرامون انقلاب اسلامی با مردم صحبت کردیم و خطاب به آنها گفتیم که شما از الان سرباز امام زمان (عج) هستید و باید به پادگانها برگردید و اسلحهها را تحویل دهید.
 
امیر زندیان با اشاره به اهمیت ماجرای خاش در انقلاب اسلامی گفت: این ماجرا به دلیل اهمیت خود نام آتشگیره انقلاب را گرفته و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است.
 
وی با اشاره به حضورش در محضر امام (ره) گفت: چندی بعد با یک هلی کوپتر به همراه فرمانده نیروی هوایی وقت و چند نفر دیگر به قم رفته وخدمت امام (ره) رسیدیم و خطاب به ایشان گفتم در ۲۳ بهمن شعری با موضوع انقلاب اسلامی و رهبرکبیر انقلاب در زندان خاش سروده ام.
 
امیرزندیان با اشاره به آثار مکتوب وهنری خود گفت: بیشتر اشعار وآثار من محتوای مذهبی وانقلابی دارد وکتاب تجلیگه عشق حاوی اشعار مذهبی وانقلابی اینجانب است.
 
وی با معرفی یکی دیگر از آثار خود افزود: کتاب تجلیگه نور حاوی خطبههای حضرت زهرا (س)، دعای عرفه، خطبه حضرت سجاد (ع)، خطبههای حضرت زینب (س) به شعر است که در دست چاپ قرار دارد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار