آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

بسیج ‌پشتوانه اصلی کشور است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه عبور از خطوط قرمز اصل انقلاب را به خطر می‌اندازد نسبت به فعالیت‌های خزنده فرهنگی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ - 04February 2014

بسیج ‌پشتوانه اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در دیدار فرماندهان بسیج سازمان صدا و سیما با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: مجموعه تعلیمات اسلام منحصر در سه حوزه اصول و عقاید، فروع احکام اسلامی و مسائل اخلاقی است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مسئولیت داریم در این سه حوزه نقش آفرین باشیم و برای حفظ اصول، فروع و اخلاق اسلامی تلاش کنیم. در برابر کسی که حکم را نمیداند ما وظیفه ارشاد جاهل را عهده دار هستیم، در برابر فرد غافل نیز باید او را متنبه کنیم، وظیفه دیگر نیز امر به معروف و نهی از منکر است که بر عهده تمام مسلمانان گذاشته شده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای روز برای پیشبرد اهداف به درستی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسانه ملی در سالیان اخیر توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است منتهی به همان اندازه که آثار آن گسترده و وسیع است، آسیبهای آن نیز به همان اندازه سنگین است.
 
وی افزود: اگر غفلت شود ممکن است خدای نکرده آسیبهای زیادی ایجاد شد اصولا فلسفه تشکیل سازمان بسیج برای پیشگیری از این نوع آسیبها است و باید قبل از وقوع آسیبها به فکر پیشگیری باشیم.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شما باید نظارت کاملی بر تمام برنامهها داشته باشید، تصریح کرد: هیچ کس نمیتواند ادعا کند تمام برنامههای رسانه ملی بدون عیب است، حتی رئیس رسانه ملی نیز چنین ادعایی ندارد، از این رو باید سعی کرد مشکلات را به حداقل رساند و در گام بعدی از بین برد.
 
وی با بیان اینکه اگر شما نظارت دقیق داشته باشید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، بیان کرد: گاهی افرادی ممکن است در صدا و سیما بیایند که برای جذب مخاطب بیشتر بخواهند فرهنگ غرب را در رسانه ملی حاکم کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید توجه داشت به صورت خزنده به سمت فرهنگ غربی کشانده نشویم که برای جذب شنونده و بیننده بیشتر برنامههای ناسالم تولید کنیم، من همیشه بیم این نکته را دارم؛ از این رو نباید از حرکتهای خزنده مخرب غفلت کرد.
 
این مرجع تقلید جذب مشتری و مخاطب به هر قیمت را فرهنگی غربی دانست و تصریح کرد: رسانه ملی باید در تمام برنامههای خود به صورت هدفدار حرکت کند، حتی طنز، انیمیشن و برنامههای کودک و سرگرمی باید هدفدار و مطابق با آموزههای اسلامی باشد و در تمام این برنامهها میتوان مبانی دینی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبیین کرد.
 
وی با تاکید بر حفظ اصول و رعایت خطوط قرمز در کشور ادامه داد: بعد از روی کارآمدن آقای روحانی که فرد معتدلی است، در حاشیه گاهی برخی وانمود میکنند که میشود هر کاری کرد، هر حرفی را زد، من دیدم امروز در روزنامه نوشته بودند که کتبی که ممنوع الطبع بود راه آن باز شده است.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر واقعا کتاب و اثری به دلیل منطقی انتشار آن ممنوع بوده من نمیدانم یعنی چه که راه آن باز شده است؟ آزادی در اسلام یک اصل است، اما آزادی ما غیر از آزادی غربی است؛ آزادی ما خط قرمز و چارچوب دارد، مبادا صدا و سیما و رسانهها و مطبوعات تصور کنند میتوانند خطوط قرمز را بشکنند.
 
وی افزود: اگر خط قرمزها شکسته شود، اصل انقلاب و کشور به خطر میافتد، من بارها به مسئولان گفتهام اگر جمعیت بسیجی و جوانان مذهبی را از دست بدهیم پشتوانه انقلاب و کشور را از دست خواهیم داد.
 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: انقلاب اسلامی را مذهبیها به پیروزی رساندند و حفظ کردند، اگر خط قرمزها را بشکنیم، پشتوانه انقلاب را از دست دادهایم، این نکته را باید بیان کرد، باید اعتقادات مذهبی و بسیج که پشتوانه اصلی ما هستند را حفظ کنیم.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار