امیر موسوی:

«روشنگری» از ویژگی‌های شخصیتی شهید صیادشیرازی بود

جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی بحث تبیین و روشنگری بود؛ که ایشان راجع به انقلاب اسلامی، وقایع کردستان، دفاع مقدس و جزئیات عملیات‌ها همواره روشنگری و تبیین می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 15October 2016
«روشنگری» از ویژگی‌های شخصیتی شهید صیادشیرازی بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «سید عبدالرحیم موسوی» جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از کتاب صوتی شهید صیاد شیرازی و چهار عنوان کتاب دفاع مقدسی که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی سوارکار عرصه خلوص، شجاعت، ایثار و ولایتمداری بود؛ که بنده توفیق شاگردی ایشان را در مقطعی داشتم.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید صیاد شیرازی عنوان کرد: اگرچه برای ایشان کارهایی صورت گرفته اما هنوز بسیاری از حرف‌ها و مطالب هست که درباره شخصیت ایشان تاکنون عنوان نشده است. یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی بحث تبیین و روشنگری بود؛ که ایشان راجع به انقلاب اسلامی، وقایع کردستان، دفاع مقدس و جزئیات عملیات‌ها همواره روشنگری و تبیین می‌کردند ، و بسیاری از این بیانات امروز در قالب فیلم، صوت و یادداشت موجود است.

امیر موسوی تصریح کرد: ایشان از زمان دانشجویی به «آقای برنامه» مشهور بودند و همواره برای هر لحظه‌ی خود برنامه داشتند. شهید صیادشیرازی وقایع را بدون وابستگی و گرایش به نهاد و ارگان خاصی عنوان می‌کردند.
 
وی با اشاره به تالیف کتاب نقش زنان در دوران دفاع مقدس، روحیه بانوان در آن دوران را ستودنی و شگفتی‌آور ارزیابی کرد و در این باره اظهار داشت: فداکاری‌های بانوان که در نقش مادر، همسر و خواهر رزمندگان و ایثارگران بود، مصداق بارز امداد غیبی است.
 
جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از اقدامات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حوزه تبیین دفاع مقدس، اظهار کرد: جمع آوری 31 جلد از تقویم تاریخ دفاع مقدس با استناد به اسناد موجود در ارتش می‌تواند در ارائه واقعیت‌های جنگ موثر باشد.

امیر موسوی افزود: غالب روایت‌هایی که از دوران دفاع مقدس بیان می‌شود، صحیح است اما چون افراد این وقایع را از زوایای دید خود مورد بررسی قرار داده‌اند، دچار اختلاف نظر هستند.

وی تصریح کرد:‌ امروز حرکت خوبی در سطح نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج برای جمع آوری اسناد و اطلاعات جنگ تحمیلی صورت گرفته است که اگر این اطلاعات به روایت تاریخ، سال، روز و ساعت در کنار هم قرار گیرند بسیاری از اختلاف نظرها مرتفع خواهند شد.

جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به توقف نیروهای دشمن بعثی در روزهای آغازین جنگ در غرب رودخانه کرخه، اظهار داشت: علت اینکه هنوز در این رابطه اختلاف نظر وجود دارد این است که ما همچنان بر روی زمین به دنبال علت توقف عراق می‌گردیم در حالی که نقش موثر نیروی هوایی در این رابطه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار