کتاب مستند "فرهنگ اعلام شهدای دانشجو"منتشر شد

کتاب مستند "فرهنگ اعلام شهدای دانشجو"، شامل زندگی نامه 1784 دانشجوی شهید توسط نشر شاهد منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱ - 12July 2013

کتاب مستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ،کتاب فرهنگ اعلام شهدای دانشجوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با روایت مستند زندگینامه 1784 شهید، بر گرفته از مجموعه کتاب های فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور است، که به همت بنیاد شهید و امورایثارگران، دفتر مشاور وزیر و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به رشته تحریر در آمده و بر اساس فهرست وزارت علوم تنظیم شده است.

در این کتاب با توجه به تنوع مداخل از نظر گروه های مختلف جمعیتی، پس از تحقیق و مطالعه، اطلاعات فردی شهدا جمع آوری شده و زندگینامه هر شهید بر اساس آن به نگارش درآمده و در بخش ابتدایی آن واژگان عمومی، نظامی و سیاسی تعریف شده اند.
 
نام، نام خانوادگی، نام مستعار، جنسیت، ملیت، دین، مذهب، ایل، نام پدر، سال فوت پدر(اگر قبل از شهادت شهید اتفاق افتاده باشد)، نام مادر، سال فوت مادر (اگر قبل از شهادت شهید اتفاق افتاده باشد)، تاریخ تولد، محل تولد، وضعیت تاهل، سال ازدواج، تعداد فرزندان، میزان تحصیلات، شغل، یگان اعزامی، مسئولیت در جبهه، کیفیت شهاد، نحوه شهادت، محل شهادت، تاریخ شهادت(به روزو ماه و سال) و محل تدفین، اطلاعاتی است که در زندگی نامه هر شهید درج شده است.
 
کتاب "فرهنگ اعلام شهدای دانشجو"، در 352 صفحه، با تیراژ 3 هزار نسخه و بهای 11هزار تومان توسط نشر شاهد به تازگی روانه بازار نشر شده است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار