رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/ شنبه 24 مهر

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به «حمای سوریه»، اعزام ناو هواپیمابر روسیه به سواحل سوریه، آغاز حمله شورشیان تحت حمایت ترکیه به «روستای دابق» در سوریه و برقراری آتش‌بس در سوریه اولویت «نشست لوزان» از مهمترین خبرهای امروز سوریه است.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ - 15October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمله خمپاره ای تروریست ها به حمای سوریه یک کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.

**روسیه یک ناوگروه به فرماندهی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف همراه یک ناو اتمی به دریای مدیترانه اعزام کرد که قرار است در سواحل شرقی سوریه مستقر شود.

** شورشیان سوری متحد با ترکیه امروز حمله به روستای دابق در شمال غربی سوریه را آغاز کردند.

**سه تک تیرانداز تروریست النصره که توسط رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء به اسارت گرفته شده اند در اعترافات خود از کمک های بی دریغ دولت ترکیه به تروریست ها پرده برداشتند.

** 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در آستانه نشست لوزان بر مواضع پاریس مبنی بر راه حل سیاسی برای خروج از بحران سوریه تاکید کرد.

** معاون وزیر امورخارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه حمایت کشورش را از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بین المللی سوریه در لوزان اعلام کرد.

** یکی از سرکرده های ارتش آزاد که سه روز پیش در استان درعا سوریه ناپدید شده بود، جسدش در حومه شهر درعا پیدا شد.

** نیروهای لشکر 14 ارتش سوریه جمعه شب با انفجار یک تونل در اطراف قلعه حلب از محله های قدیمی ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

**جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که برقراری آتش بس در سوریه اولویت کشورهای شرکت کننده در نشست لوزان سوئیس است.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار