معاون وزیر خارجه روسیه:

مواد شیمیایی تا یک ماه آینده از سوریه خارج می شود

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مقامات دولتی سوریه آمادگی خود برای خروج کامل مواد شیمیایی تا یک ماه آینده اعلام کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ - 04February 2014

مواد شیمیایی تا یک ماه آینده از سوریه خارج می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، در حالی که در روزهای اخیر تاخیر کوتاه مدت در خروج مواد شیمیایی در سوریه بهانه ای برای انتقاد دولتمردان امریکایی علیه دولت سوریه فراهم کرده است، گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه از تعهد دولت سوریه برای خروج مواد شیمیایی از کشور تا یک ماه آینده خبر داد.

گاتیلوف با بیان اینکه برخی مشکلات امنیتی برای خروج مواد شیمیایی از سوریه وجود داشته است، این موضوع را دلیل تاخیر در این روند بیان کرد ولی تاکید نمود دولت سوریه تا پایان ماه جاری میلادی همه مواد شیمیایی را از کشور خارج خواهد کرد.

لازم به ذکر است به دلیل برخی مشکلات امنیتی مانند احتمال دسترسی شورشیان به مواد و تسلیحات شیمیایی، روند خروج این مواد از سوریه از برنامه زمان بندی شده از سوی امریکا و روسیه عقب تر است ولی طبق گزارش های سازمان ملل و ناظران بین المللی دولت سوریه به تعهدات خود در این رابطه عمل نموده است.

در این رابطه شماری از مقامات آمریکایی دمشق را به دلیل تاخیر در اجرای این عملیات مورد انتقاد قرار داده اند. اما روسیه نگرانی های غربی ها را در این زمینه بی جا و مبالغه آمیز دانسته و اتهامات در این زمینه را که تاخیر ها عمدی بوده، رد کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار