توصیف عاشقانه دانشجوی بوشهری از سفر به کربلای ایران؛

اینجا فکه است؛ عاشورایی در عاشورای دیگر

در این عاشورا به اذن صاحب عزا روانه کربلای ایران شدیم، چه حال زیباییست از کربلا تا کربلا، خورشید این جا به مانند کرببلای می تابد و زمینش تن بزرگ مردان حماسه ساز را درآغوش خود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 17October 2016

اینجا فکه است؛ عاشورایی در عاشورای دیگربه گزارش دفاع پرس از بوشهر، در این عاشورا به اذن صاحب عزا روانه کربلای ایران شدیم، چه حال زیباییست از کربلا تا کربلا، خورشید این جا به مانند کرببلای می تابد و زمینش تن بزرگ مردان حماسه ساز را درآغوش خود دارد ،به راستی این جاست که میفهمی در کربلا چه گذشت.

چه حال و هوایی درست مانند پیاده روی اربعین در راه موکب هاییست که از زوارالشهدا پذیرایی میکنند با همان شور و حال و همان نوحه ها.لحظه ای تامل و تفکر تورا به بین الحرمین میبرد، چه وجه تشابهی این جا هم بین الحرمین است، بین حرم غریب الغربا ضامن آهو و حرم سیدالشهدا.

اینجا فکه است همان جا که قتلگاه برادران لب تشنه شهیدمان شد، این جا فکه است مقتل شهید اهل قلم آوینی، این جافکه است و عاشورایی در عاشورای دیگر...

 فکه،فکه،فکه توچه داری که این همه زائر را خوانده ای؟ تو همان فکه ای هستی که آوینی را پاگیر خودت کردی، آری تو مصداق شرف المکان به المکین هستی، خاک تو آغوش شهیدانیست که بر پیراهن خود نوشته بودند یا زیارت یا شهادت، خون شهیدانست که تو را زائرسرای عشاق الحسین کرده است.

تو شده ای حسینیه ای که بر دوش شهدا ساخته شده، گرمی مجلس امروز از میزبانی شهداست، تو صحنه نینوا را برای ما زنده کردی، با اندکی تفاوت...این جا آب بود و به برکت خون شهدا دشمن پشت درمانده بود وکسی به اسیری نمیرفت.

ندا آبادی دانشجوی پیام نور بوشهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار