سردار باقرزاده:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان باید حرف اول را در کشور بزند

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موزه دفاع مقدس اصفهان باید حرف اول را در کشور بزند اما اصفهان در این زمینه دچار کاستی است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 17October 2016

مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان باید حرف اول را در کشور بزندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، سردار سیدمحمد باقرزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند پروژه مرکز فرهنگی  دفاع مقدس اصفهان با اشاره به وضعیت پیگیری برای تکمیل این پروژه اظهار داشت: مسؤولیت ساخت چنین پروژه‌هایی در همه دنیا برعهده شهرداری‌ها است و جایگاه آن تعریف شده چرا که در راستای ارتقای فرهنگ عمومی شهر و نمایش تاریخچه آن شهر است.

وی افزود: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان که در سال 76 با حضور پدر شهید حسین خرازی کلنگ‌زنی شده بود متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم هنوز ناتمام است و این موضوع نگران‌کننده است چراکه طولانی شدن هر پروژه یک خسارت محسوب می‌شود.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بهره‌برداری کامل از پروژه دفاع مقدس قطعا برگ قطوری به کتاب فرهنگ اصفهان اضافه خواهد کرد و جزیی از کارهای ماندگار، عمیق و اثربخش در حوزه انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این پروژه شامل سه بخش معماری، هنری و فناوری است که بخش فناوری آن از همه مهم‌تر بوده و با تکنولوژی‌های دیجیتالی و به روز دنیا تجهیز می‌شود بنابراین این بخش باید به شدت تقویت شود؛ موزه دفاع مقدس اصفهان باید حرف اول را در کشور بزند اما اصفهان در این زمینه دچار کاستی است.

سردار باقرزاده با اشاره به عدم امکان اصلاح فرهنگ جامعه به صورت کامل توسط مسؤولان عنوان داشت: نمی‌توانیم فرهنگ جامعه را به طور کامل اصلاح کنیم اما می‌توانیم از جریان‌هایی که باعث فساد در جامعه هستند جلوگیری کنیم و عوامل اصلاح فرهنگ را تقویت کنیم که ایجاد موزه دفاع مقدس یکی از این اقدامات است چراکه ساخت چنین موزه‌ای در هر یک از شهرها می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مرکزفرهنگی دفاع مقدس در شهرهای کرمان، همدان و تهران ساخته شده، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان باید قرارگاه عملی احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشد و حرف نهایی برای تکمیل آن را بزند که امیدواریم این همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها