حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای قلبی مردم دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران برای احیای ارزش‌های مکتب تشیع انقلاب کردند و به همین جهت این انقلاب ریشه در باورهای قلبی و اعتقادی آنان دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹ - 05February 2014

انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای قلبی مردم دارد

حجتالاسلام والمسلمین حسین سبحانینیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مکتبی و متأثر از قیام امام حسین(ع) است، اظهار کرد: در طول تاریخ معاصر کشور ما همواره نهضتهای سیاسی و اعتراضی متأثر از دین وجود داشته که انقلاب سال ۵۷ را میتوان نقطه عطف و آخرین مرحله از تداوم پیروزی نهضتهای اسلامی گذشته عنوان کرد.

وی در این رابطه به جنبش تحریم تنباکو و نهضت مشروطه اشاره کرد و افزود: همانطور که در گذشته فتوای یک مرجع در سطح جامعه موج خروشان از حقیقت طلبی را ایجاد میکرد در دوران انقلاب و پس از آن نیز اقشار مختلف جامعه اسلامی در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و با تمام وجود در دفاع و حراست از ارزشهای فراموش شده انسانی قدم به میدان مبارزه نهادند.

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه دین یکی از مهمترین عوامل ایجاد وحدت ملت ایران محسوب میشود، خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اقشار مختلف اعم از کارگر، کارمند، نظامی، فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی تحت امر ولی فقیه گرد آمده و به مبارزه علیه استبداد سلطنتی پرداختند و اگر امروز هم دشمنان نظام بخواهند دین را مورد هدف قرار دهند پاسخ قاطعی خواهد شنید.

وی همچنین افزود: ملت ایران برای احیای ارزشهای مکتب تشیع همچون ظلمستیزی و برقراری عدالت انقلاب کردند و به همین جهت این انقلاب ریشه در باورهای قلبی و اعتقادی آنان دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، در پایان با بیان اینکه هر انقلابی به تناسب ارزشهای خود تحولی در سطح منطقه ایجاد میکند، خاطرنشان کرد: یقیناً بیداری اسلامی، مبارزه با قدرتهای استکباری و حرکت علیه رژیمهای استبدادی که هماکنون در سطح منطقه خاورمیانه شاهد ظهور و بروز آن هستیم برگرفته از ارزشهای انقلاب اسلامی ایران است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار