سردار شهید علی محمد مقدم؛

مردی از دیار بادگیرها که ترس را به زانو درآورد

از خصوصیات شهید مهندس علی محمد مقدم توکل بی نظیر در تمام کاهایش بود به نحوی که از هیچ کاری نمی هراسید و بلافاصله مشکل ترین کارها را در کمترین زمان به نحو احسن به پایان می رساند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 19October 2016
مردی از دیار بادگیرها که ترس را به زانو درآوردبه گزارش دفاع پرس از یزد، سردار رشید اسلام شهید علی محمد مقدم در سال 1338 در شهرستان یزد چشم به جهان گشود و در دامان مادری شیردل و پیرو به حق زینب و پدری با ایمان و متدین پرورش یافت.

در همان کودکی آثار زکاوت و هوشیاری از سیمایش پیدا بود و حس نوع‌دوستی و خدمت به مردم در او نمایان بود، لذا بیشتر مورد توجه پدر و مادر و اطرافیان بود. عقل و درک و کمالش و همچنین سخنان ارزنده اش فاصله زیادی با سن او داشت.

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سعدی و دوره دبیرستان را در مدرسه رسولیان به بهترین وجه و با نمرات عالی به پایان رسانید .

سپس وارد دانشگاه شد و در رشته مکانیک مدرک لیسانس را اخذ نمود. با شروع جنگ تحمیلی وی نیز جبهه را بر هر امری مقدم شمرده و راهی جبهه ها در مناطق گوناگون شد.

سرانجام پس از رشادتها و مجاهدتهای فراوان در میادین نبرد حق علیه باطل در منطقه ماووت عراق در حین انجام وظیفه در تاریخ 28 مهر 1366 شربت شهادت را نوشید.

از خصوصیات شهید مهندس علی محمد مقدم توکل بی نظیر در تمام کاهایش بود به نحوی که از هیچ کاری نمی هراسید و بلافاصله مشکل ترین کارها را در کمترین زمان به نحو احسن به پایان می رساند.

از دیگر خصوصیات وی این بود که قسمت مهمی از اوقات خود را به کمک و رسیدگی به درماندگان اختصاص می داد به نحوی که کمتر کسی در شهرستان یزد پیدا می شد که مورد محبت های بی دریغ او قرار نگیرد .



گزيده اي از وصيت نامه سردار شهيد علي محمد مقدم


مظلومیت اسلام مانند زمان حسین (ع) است فقط در وسعتی بزرگتر. ظلم باید ریشه کن شود و این کار تنها به دست شیعیان به حق حسین (ع) انجام می گیرد.

بدانید که تنها راه سعادت پیروی از ولایت فقیه و روحانیت متعهد می باشد و برشماست که امام را تنها نگذارید. از کودکی به فرزندانتان قرآن بیاموزید و از تجملات بپرهیزید و بر تقوی بیفزایید.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار