مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

چتر باشگاه فرهنگی بر سر «خودساختگان راهیان نور» پهن می‌شود

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: باشگاه فرهنگی دختران جوان با هدف سازماندهی خودساختگان راهیان نور و توسعه و نشر مفاهیم ارزش‌های دینی برای این جامعه هدف ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ - 18October 2016
چتر باشگاه فرهنگی بر سر خودساختگان راهیان نور پهن می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس از برگزاری جشنواره‌ای با حضور خودساختگان راهیان نور در سطح تهران، خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره‌ با حضور بانوانی که به جهت حضور در اردوهای راهیان نور تحت تاثیر شعایر دینی دچار تحول اساسی در رفتار و منش فردی و اجتماعی قرار گرفتند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از این که افراد تحت تاثیر عواملی نظیر اردوهای راهیان نور و نظایر آن، دچار تحول چشم‌گیری در نوع نگرش و تفکر و نیز رفتار و منش خود در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی می‌شوند، به مرور از سوی افرادی که هنوز به فضای فکری سابق فرد تعلق دارند مورد هجمه فکری و حتی اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود:در صورتی که افراد در گروه‌های همراه و همسو داخل نشده و حرکتی در راستای تکریم و جایگاه بخشی به او صورت نگیرد در درجه‌ی اول امکان بازگشت ایشان به فضای فکری گذشته وجود دارد و در درجه دوم این فراز و فرود چنین اشخاصی منجر به اعتراض سایر افراد از توجه به گذاره‌های موثر در فکر و اندیشه می‌شود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس تصریح کرد: یکی از ابزارهای نشر یک فرهنگ اصیل تبیین آثار و نتایج مولفه‌های آن بر روی اقشار مختلف به ویژه گرایش قشر جوان و نوجوان به آن مولفه‌ است، از این رو برگزاری جشنواره‌های این چنینی، حرکتی در راستای تبیین ارزش و جایگاه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار حماسه و جهاد الی الله خواهد بود.

مجتهدزاده با بیان اینکه پس از برگزاری این جشنواره جامعه هدف را رها نخواهیم کرد، گفت: باشگاه دختران جوان را با همین هدف راه‌اندازی خواهیم کرد تا برنامه‌های فرهنگی جهت سازماندهی این جامعه را طراحی کنیم. تمام این فعالیت‌ها با هدف حضور مستمر این دوستان در راهیان نور صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود جشنواره در دوره‌های آتی وسیله‌ی قدرت‌مندی باشد که بتواند به عنوان پایگاه فکری افراد جامعه‌ی هدف قرار بگیرد و جایگاه اجتماعی آن‌ها را در حد الگویی برای سایر نوجوانان و جوانان که هنوز به این جامعه نپیوسته‌اند، ارتقا دهد. به گونه‌ای که نه تنها افراد از پیوستن به جامعه هدف هراسی نداشته باشند بلکه عضویت در این حرکت را نوعی نقطه عطف در زندگی بدانند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، بیان داشت: جشنواره با هدف جریان سازی فرهنگی به منظور توسعه و نشر مفاهیم و ارزش‌های دینی با تمرکز در میان اقشار مختلف و تاکید بر مفهوم زن حقیقی و ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف در میان اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

مجتهدزاده عنوان کرد: این جشنواره به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس، راهیان نور، دانشگاه‌ها و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار خواهد شد. این برنامه در سال‌های آینده در سطح دانش آموزی نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: قصد داشتیم این مراسم را پیش از شروع راهپیمایی اربعین حسینی در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه هماهنگی با دانشگاه‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد، برگزاری جشنواره را به ماه‌های آینده موکول کردیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در پایان اظهار داشت: پخش تیزر، پخش کلیپ مناسب با موضوع جشنواره، میزگرد خاطره‌گویی، استفاده از سخنرانی یکی از اساتید اخلاق با موضوع ارزش و جایگاه توجه به آموزه‌های دینی در مراحل مختلف زندگی، معرفی و تجلیل از آثار برگزیده فراخوان ادبی هنری از جمله محتوای این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار