ناگفته هایی از نقش اصفهان در جنگ

بیان مختصری از نقش اصفهان دردوران دفاع مقدس در قالب جملات کوتاه
کد خبر: ۱۰۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰ - 21October 2016

به گزارش دفاع پرس از اصفهان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)  در باره اصفهان:

«مردم اصفهان در یک روز سیصد و هفتاد شهید را تشییع کردند، خم به ابرو نیاوردند  بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند. پشتیبانی داشتند و حرکت کردند. این خیلی مهم است. در آبان سال61که در یک روز سیصد و هفتاد شهید در اصفهان تشییع شد، تعداد شهدای اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است. هزار و اند شهید در یک ماه. خوب، چه کسی شهید می شود؟ آن کسی که در میدان است. در میدان خط است. پیشرو است.آنچه که برای خیلی ها معلوم نیست نقش انسان های گمنام و بی ادعائی است که در طول این سالها در زمینه پشتیبانی ها فعالیت کردند:.. خانواده هایی در اصفهان هستند که سه شهید داده اند: خانواده هایی که یک پسر داشتند، همان پسر را دادند. ابراهیم های زمان.  اینها است که هویت یک ملت را می سازد. اینها است که یک ملت را به عزت می رساند.شهدای بر جسته اصفهان سادات شهدای ما هستند.اصفهان در خیلی از میدان ها جلوتر از مناطق دیگر حرکت کرد، از جمله در به وجود آوردن اساس سپاه و در میدان جنگ و در میدان شهادت.»

اطلاعات مربوط به نقش اصفهان در دفاع مقدس:

■  آیا می دانید که استان اصفهان با تقدیم حدود 24000 هزار شهید دوران دفاع مقدس حماسه ای مثال زدنی خلق کرده  و فقط  در گلستان شهدای اصفهان 6800 شهید گلگون کفن آرمیده اند؟

■ آیا می دانید که در استان اصفهان 3خانواده 6 شهیدی، 3خانواده 5 شهیدی، 7خانواده 4 شهیدی، 59 خانواده 3 شهیدی، 542خانواده2 شهیدی وجود دارد؟

■ آیا می دانید که در استان اصفهان 56«پدرشهید» پس از شهادت فرزندان شان خود نیز جامه شهادت پوشیدند؟

■ آیا می دانید که 830 فرزند شهید بعد از شهادت پدران بزرگوار شان پا به عرصه دنیا نهادند؟

■ آیا می دانید که از حدود 24000 شهید استان اصفهان18774نفر ملقب به القاب و اسامی ائمه اطهار(علیهم السلام)بوده  اند و4226 شهید دیگر از اسامی و صفات الهی و قرآنی و نبوی برخوردار می باشند؟

■ آیا می دانید از مجموع 3707شهید روحانیت در کل کشور، استان اصفهان با تقدیم 543 شهید روحانی و طلبه، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است؟

■ آیا می دانید که سنگرهای تعلیم و تربیت استان اصفهان با تقدیم 5486 دانش آموز و 214  معلم شهید برگی دیگر به آسمان افتخارات این استان افزودند؟

■ آیا می دانید روحانیون شهید همچون سید حسن مدرس، شهید دکتر بهشتی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید سید مجتبی نواب صفوی، شهید عبدالله میثمی و شهید مصطفی ردانی پور همگی اصفهانی بودند؟

■ آیا می دانید در روز 25 آبان 1361تعداد 370 شهید معظم عملیات محرم از میدان امام اصفهان به سمت گلستان شهدا تشییع شدند و این روز با عنوان «روز حماسه و ایثار مردم اصفهان» در تاریخ ثبت شده است؟

■ آیا می دانید درتاریخ 20/10/1365 در اثر بمباران هوایی رژیم بعث عراق در شهر اصفهان محله چهارسوق 65 نفر شهید و 371 نفر مجروح شده اند؟

■  آیا می دانید استانهای اصفهان و تهران تنها استانهایی بودند که در دوران دفاع مقدس دو لشکر عملیاتی داشتند؟

■ آیا می دانید اولین خط دفاعی جهبه جنوب توسط نیروهای اصفهان در منطقه عمومی دار خوئین معروف به خط شیر به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی تشکیل گردید؟

■ آیا می دانید اسکله الامیه در عمق آب های نیلگون خلیج فارس که مرکز جاسوسی و هدایت موشکهای دریایی عراق بود توسط رزمندگان لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) تصرف گردید؟

■ آیا می دانید شهید خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) در سال 1362 در عملیات خیبر با تقدیم دست راست خود لقب ابوالفضل جبهه ها را به خود اختصاص داده و هدایت لشکر را تا سال 1365با یک دست  به عهده داشت؟

■ آیا می دانید از آمار 24000 شهید استان اصفهان فقط لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) در حدود 13000 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده که در بین سایر لشکرها نمونه است؟

■ آیا می دانید در دوران دفاع مقدس آمار عملیاتهای بزرگی که لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) در آن حضور مستقیم و فعال داشته است، بالغ بر 23 عملیات آفندی و60 عملیات پدافندی بوده است؟

■ آیا می دانید اولین فرمانده ای که ساعت 11 صبح روز سوم خرداد سال 1361 با جیپ فرماندهی وارد شهر خرمشهر شد، شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) بود؟

■ آیا می دانید امنیت پایدار شمال غرب کشور مدیون تدبیر و فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر 8 نجف اشرف که با حفظ سمت فرمانده قرارگاه حضرت حمزه سید الشهدا (علیه السلام) نیز بودند، می باشد؟

■ آیا می دانید وجه تسمیه و ارتباط معنوی لشکر 8 نجف اشرف با شهر مقدس نجف اشرف و عنوان شهر نجف آباد دلایل و دیرینه تاریخی دارد و به هم گره خورده است؟

■ آیا می دانید2500شهید از مجموع 7800 شهید لشکر 8 نجف اشرف و 4000 جانباز و 380آزاده سر افراز متعلق به شهرستان نجف آباد می باشد؟

■ آیا می دانیددیار شاهدان و نجف آباد با افتخاری همچون لشکر 8نجف اشرف، 240 خانواده دو شهیدی، 17 خانواده سه شهیدی و دو خانواده چهار شهیدی را دامان خود پرورش داده است.

■ آیا می دانیدرده های مختلف ارتش منطقه اصفهان در دوران دفاع مقدس 3318 شهید تقدیم کرده که 128 تن از خلبانان جنگنده نیروی هوایی و هوانیروز بوده اند و نقش به سزایی در دفع دشمن و شکست او داشته است؟

■ آیا می دانیدپایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با  توجه به  استقرار هواپیماهای اف 14 در آن و ویژگی های خاص این جنگنده با ایجاد پوشش رادار گسترده  در اکثر مناطق غرب و جنوب کشور که پوشش رادارای نداشته اند، نقش کلیدی داشت؟

■ آیا می دانیدپایگاه هوای شهید بابایی اصفهان تنها در ماه اول جنگ تحمیلی توانست 19 جنگنده عراقی را سرنگون نماید؟

■ آیا می دانیدگروه های 22و 44 و 55توپخانه ارتش اصفهان در 154 عملیات نیروی زمینی شرکت مستقیم داشتند؟

■ آیا می دانیدشهید حسن غازی کاپیتان تیم جوانان باشگاه سپاهان اصفهان بود که در دوران دفاع مقدس  فرماندهی  گروه های توپخانه 61 محرم و 15 خرداد سپاه را به عهده داشت؟

■آیا می دانیدپایگاه پشتیبانی هوانیروز عمومی اصفهان با  اعزام 9 فروند بالگرد کبری، 8 فروند شنوک و 10بالگرد 214 و 206 در روزهای آغازین جنگ نقش به سزائی در جلوگیری از پیشروی دشمن ایفا نموده است؟

■ آیا می دانیدپایگاه پشتیبانی عمومی هوانیروز اصفهان مهمترین نقش را در انتقال نیرو، مهمات و تخلیه مجروحین عملیات خیبر و جزایر مجنون عهده دار بوده است؟

■ آیا می دانیدخلبانان قهرمان هوانیروز در عملیات کربلای 5 که سخت ترین و معروف ترین عملیات ایران بوده است، با راه اندازی یگان مستقل آمبولانس هوایی خدمات ویژه ای به مجروحان عملیات نمودند؟

■ آیا می دانیددر عملیات والفجر8، پل شناور فجر توسط لشکر مهندسی 40 صاحب الزمان (عج) اصفهان به طول 990 متر بر روی رود خانه خروشان اروند طراحی و نصب شده است؟

■ آیا می دانیدشهر مقاوم آبادان توسط گردان تخریب لشکر  مهندسی 40 صاحب الزمان (عج) طی یک سال از وجود مهمات عمل نکرده جنگی پاکسازی شاده است؟

■ آیا می دانیدجهاد سازندگی استان اصفهان تعداد 630 شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده است؟

■ آیا می دانیدجهاد سازندگی استان اصفهان فقط 3 روز پس از شروع جنگ تحمیلی در منطقه حاضر شده و اقدام به انجام عملیات مهندسی در خصوص جلوگیری از پیشروی دشمن نموده است؟

■آیا می دانید360 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 120 نقطه از استان اصفهان تدفین و حرم مطهر آنان زیارتگاه مردم عزیزمان گردیده است؟

■آیا می دانید در سال 1393بیش از 5 میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بازدید کردند؟

■ آیا می دانید آمار شهدای زن شهیده در استان اصفهان بیشتر از 350 نفر می باشد؟

■ آیا می دانید بیشترین میزان خدمات تدارکات و پشتیبانی از رزمندگان در شهرهای استان اصفهان توسط خواهران انجام شده است؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار