مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اهمیت هالیوود برای آمریکا بیشتر از حفظ پنتاگون است/ جنگ آینده جهان، سینمایی خواهد بود

سیدمصطفی ابطحی با اشاره به اهمیت هالیوود در سیاست‌های جهانی آمریکا گفت: معتقدم ایالات متحده آمریکا اگر قرار باشد بین پنتاگون و هالیوود یکی را حفظ کند قطعاً به حفظ هالیوود خواهد اندیشید زیرا، ارزش‌های هالیوودی برای آمریکا به مراتب مهم‌تر از پنتاگون است.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ - 19October 2016

«سیدمصطفی ابطحی» مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت سینما در معادلات جهانی اظهار داشت: معتقدم جنگ آینده قدرت‌های عالم جنگ تصویر و سینما خواهد بود. هر کشوری در این مبارزه بتواند تصویر روشنی از خود و تصویر مشمئز کننده‌ای از دشمن نمایش دهد، در رقابت جهانی پیروز خواهد بود.

وی افزود: جمله‌ یکی از بزرگان دنیا را فراموش نمی‌کنم که گفته بود :«قدرت تمام ارتش‌های دنیا یک طرف و قدرت سینما یک طرف؛ من به سمت سینما می‌روم»، من معتقدم ایالات متحده آمریکا اگر قرار باشد بین پنتاگون و هالیوود یکی را حفظ کند قطعاً به حفظ هالیوود خواهد اندیشید. ارزش‌های هالیوودی برای آمریکا به مراتب مهم‌تر از پنتاگون است.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری ادامه داد: به یاد داریم وقتی سربازان آمریکایی به افغانستان آمدند پیش از آن‌ها هالیوودی‌ها در افغانستان حضور پیدا کرده بودند و فرهنگ خودشان را به شهروندان افغانی القا می‌کردند. سینما و سیاست در آمریکا در کنار همدیگر است. سینماگران در آمریکا به سرعت توانستند اصالت خودشان را در جهت منافع ملی ایفا کنند.

ابطحی اذعان داشت: در کشور ما نیز باید سینما به کمک منافع ملی بیاید و فیلم‌سازان ما زمینه اجرای سیاست‌های کشور را فراهم آورند. من معتقدم مظلومیت ایران، سوریه، لبنان و یمن اگر در قاب تصویر ارائه شود تغییرات عمیقی در افکار عمومی جهان پدیدار خواهد کرد. ما با این تغییرات خواهیم توانست حرفمان را در مجامع جهانی بر کرسی بنشانیم.

وی با اشاره به لزوم ورود سینماگران در عرصه‌های بین‌المللی گفت: امیدوارم سینماگران ایران با عرصه‌های بین‌المللی آشناتر شوند و از مخاطبان زیاد این حوزه بهره‌مند شوند و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید بتوانند حرف مقاومت را به گوش مردم آزاده جهان برسانند.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره اهمیت سینمای استراتژیک نیز گفت: سینمای دفاع مقدس یک گام استراتژیک فرهنگی عمیق و تاثیرگذار است که خوشبختانه تا به امروز شکل گرفته است. برای رونق و فراگیری این سینما باید همه بخش‌های فرهنگی و سیاسی به میدان بیایند. تصویر آینده کشور و منافع استراتژیک ملت توسط نخبگان فرهنگی ساخته خواهد شد.

ابطحی تصریح کرد: بخشی از نخبگان فرهنگی ما فیلم‌سازان سینما هستند. سینماگران به عنوان افرادی که می‌توانند جلوتر از ملت‌ها حرکت کنند، راه‌ها و افق‌ها را نشان دهند و ملت‌ها را برای فتح آن هدایت کنند باید هم آموزش‌های لازم را ببینند و هم استعدادهای لازم را داشته باشند تا گام‌های استوار را برای فتح آن قله‌ها بردارند.

وی بیان کرد: تصور می‌کنم با همراهی اصحاب فرهنگ و سیاست می‌توانیم برنامه‌های راهبردی و استراتژیک برای دفاع از منافع ملی و دینی کشور طراحی کنیم. امیدوارم در حوزه‌های سیاست‌گذاری فرهنگی که لازمه همراهی همه مجموعه‌ها است همدلی و استواری وجود داشته باشد تا گامهای مهمی در این جهت برداریم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها