نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

حادثه عاشورا، فرهنگ غیرت و جوانمردی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه معمولا تلخ‌ترین حوادث پس از گذشت چندین سال به فراموشی سپرده می‌شود، اما واقعه عاشورا اینگونه نیست، گفت: حادثه عاشورا یک فرهنگ را به ما یاد داد که فرهنگ غیرت، جوانمردی و مردانگی است.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ - 18October 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان شاهد نرگس زنجان اظهار داشت: واقعه عاشورا پس از گذشت یک‌هزار و 377 سال واقعه عاشورا هنوز کهنه نشده است و حتما این کار راز و رمز فراوانی دارد که این گونه این واقعه در اذهان زنده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا تلخ‌ترین حوادث پس از گذشت چندین سال به فراموشی سپرده می‌شود، اما واقعه عاشورا اینگونه نیست، گفت: حادثه عاشورا یک فرهنگ را به ما یاد داد که فرهنگ غیرت، جوانمردی و مردانگی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هر چیزی که رنگ خدایی داشته باشد، صلاحیت ماندگار شدن را دارد، افزود: واقعه عاشورا چون از ابتدا رنگ الهی و رنگ خدایی داشت، ماندگار شده و الگویی برای همگان شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به درس‌های مهم واقعه عاشورا اظهار کرد: واقعه عاشورا شامل سه جریان بود که امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و یزیدیان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما حتما در یکی از این سه سنگر هستیم، تصریح کرد: کسی که در سنگر امام حسین(ع) یا حضرت زینب(س) نباشد، حتما در سنگر یزید است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سکوت در برابر ظلم به معنای پذیرش آن است، گفت: کسی که راه امام حسین (ع) و راه حضرت زینب (س) را نرود در سنگر ظلم است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار