ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت-11/ دفاع پرس گزارش می‌دهد:

بمب 2 هزار پوندی «قاصد» با قابلیت انهدام اهداف در شعاع 100 کیلومتری

«قاصد»بمبی هدایت‌شونده و دوربرد است که قادر است بدون نیاز به کنترل از سوی خلبان، تا شعاع 40 کیلومتر پرواز خودکار داشته و اهداف مورد نظر را در شعاع 100 کیلومتری منهدم کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ - 19October 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس سومین روز از ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در حالی آغاز شد که فانتوم های نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب‌های بومی و هوشمند «قاصد» اهداف زمینی مورد نظر را طبق سناریوی از پیش تعیین شده با موفقیت منهدم کردند.

"قاصد" بمبی هدایت‌شونده و دوربرد است که قادر است بدون نیاز به کنترل از سوی خلبان، تا شعاع 40 کیلومتر پرواز خودکار داشته و اهداف مورد نظر را منهدم کند. که افتتاح خط تولید آن به طور رسمی در سال 88 با حضور وزیر وقت دفاع، آغاز شد.
 
بمب 2 هزار پوندی «قاصد» با قابلیت انهدام اهداف در شعاع 100 کیلومتری 
 
نسل سوم بمب هوشمند «قاصد» در سال 89 به همت سازمان جهاد خودکفایی نهاجا به موتور مجهز شده و  شعاع عملیاتی آن تا بیش از 100 کیلومتر افزایش پیدا کرد.
 
امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان رزمایش هوایی میلاد نور ولایت در سال 88، از تست موفقیت‌آمیز بمب‌های هوشمند قاصد 1 و 2 در این رزمایش خبر داد.
 
از ویژگی‌های این بمب استراتژیک قدرت تخریب فزاینده و انهدام اهداف به صورت نقطه‌ای و با کمترین ضریب خطا می باشد.
 
بمب 2 هزار پوندی «قاصد» با قابلیت انهدام اهداف در شعاع 100 کیلومتری 

هدف‌گیری و کنترل و هدایت این بمب 2 هزار پوندی تا لحظه برخورد بصورت اتوماتیک و خودکار است، و سیستم کنترلی آن به گونه ای طراحی شده که سامانه های پدافندی دشمن قادر به ایجاد اختلال در هدایت آن نمی باشد.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی امروز با حمایت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قادر است انواع بمب‌ها، راکت‌ها و موشک‌ها، را بومی‌ و بهینه سازی و نیازهای عملیاتی را مطابق با ظرفیت های داخلی طراحی و تولید کند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار