آیت الله امامی کاشانی:

حضور چشمگیر مردم در انتخابات دنیا را شگفت زده کرد

خطیب جمعه تهران ضمن تبریک به ریس جمهور منتخب،گفت: امیدواریم با کمک خدای متعال و با آن سوابق حوزوی و دانشگاهی و انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب و همچنین خدمات صورت گرفته در بعد از انقلاب چه در بحث قانونگذاری و سیاسی و اجرایی توسط ایشان، بتواند به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کند.
کد خبر: ۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 12July 2013

حضور چشمگیر مردم در انتخابات دنیا را شگفت زده کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نماز جمعه تهران در خطبه اول خود به فرازها و فیض دعاهای سحرگاه ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: استغفار در سحرگاهان از زمانهای دیگر بالاتر است مخصوصا اگر اینکه این دعای سحرگاهی در ماه مبارک رمضان باشد.

وی اهمیت دعا در سحرگاه را به این دلیل حایز اهمیت دانست که قلب و روح انسان، آرام و انسان از مسایل روزمره خود تا حدودی غافل است که همین امر سبب توجه و تمرکز انسان به دعا میشود.

آیتالله امامی کاشانی به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: امام رضا (ع) میفرماید اگر من میدانستم چقدر دعاهای سحرگاهی ارزشمند است برای به دست آوردن آن با شمشیر میجنگیدم تا این دعا را به دست آورم.

وی معتقد است که بهرهگیری انسان از خواندن دعاهای سحرگاهی در ماه مبارک رمضان موجب دستیابی به جمالت و جلالت خداست.

آیتالله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه جمال خدا همه زیباییها را در خود گنجانده است، گفت: راستگویی، امانتداری، صبر، انفاق و خدمت به مردم از جمال خداوند هستند و نفرت از کذب، خیانت جلال خداوند به شمار میآید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه انسان با خواندن دعاهای سحرگاهی به اوج آسمان کشانده میشود، اظهار کرد: با اوج گرفتن، انسان ابتدا پهنای وجود گسترده خود را درک و سپس تفسیر حرام و حلال در عمل کردار را در آسمانها پیدا میکند.

آیتالله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نیز با اشاره به اینکه ملت ایران تمام حوادث و اتفاقات امروز دنیا را میبیند و به جا حرکت میکند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، حضور مردم و آرامش و حضور چشمگیر که دنیا را متعجب و شگفتزده کرد با وجود تمام برنامههایی بود که دشمن طرحریزی کرده بود.

وی افزود: این انتخابات از این نظر که به چه نحوی به بهترین شکل ممکن و کاملا آزاد برگزار شد، باید به صورت یک الگو در جهان مطرح شود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: این انتخابات به مرحله دوم نرسید یعنی در همان مرحله اول ملت ما ثابت کرد که حماسهای افریده که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود و البته دعای مردم و مقام معظم رهبری نیز در این حرکتها بسیار موثر است.

آیتالله امامی کاشانی ادامه داد: ما برای این انتخابات به درگاه خداوند شاکریم و نمیتوانیم شکر این الطاف الهی را ادا کنیم.

وی ضمن تبریک به حسن روحانی رییس جمهور منتخب، گفت: امیدواریم با کمک خدای متعال و با آن سوابق حوزوی و دانشگاهی و انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب و همچنین خدمات صورت گرفته در بعد از انقلاب چه در بحث قانونگذاری و سیاسی و اجرایی توسط ایشان، بتواند به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: این مسئله را نیز به فال نیک میگیرم که تنفیذ ریاست جمهوری و آراء مردم به دست مبارک مقام معظم رهبری در این ماه صورت میگیرد. ماهی که فیض و رحمت خداوند است و درهای رحمت خداوند در آن باز است.

آیتالله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امیدوارم این مسئله در نظام هم اثری عمیق داشته باشد.

وی افزود: در اصل 110 قانون اساسی نیز به این مسئله اشاره شده است که تنفیذ آراء مردم با مقام معظم رهبری است چرا که در جمهوری اسلامی، تنفید رای مردم برعهده ولی فقیه است که اسلامیت را تضمین میکند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: این اصول اصول بسیار باارزشی است که البته حضرت امام (ره) به خوبی این موارد را پیشبینی کردند که میتواند جامعه را به نحو احسن جلو ببرد.

وی افزود: امروز روز 21 تیرماه است. روزی است که مردم مشهد و علما در مسجد گوهرشاد علیه رضاخان به دلیل کشف حجاب اجتماع کردند چرا که رضاخان دستور کشف حجاب را صادر کرده بود.

آیتالله امامی کاشانی ادامه داد: از طرف دیگر کماندوهای شاه به مسجد حمله کردند و کشتهها بسیار زیاد شد. چقدر شهدا با کامیونها از این مسجد به نواحی اطراف این شهر حمل شدند و در اینجا دفن گشتند. ما به روح این شهدا رحمت میفرستیم و روح رضاخان خبیث و همکاران او را در این جنایت نفرین میکنیم.

وی در ادامه با اشاره به وقایع مصر گفت: مصر با کمال تاسف به روز سیاه نشسته است که این بر اثر نبود رهبری و ولایت است؛ نعمتی که ما از آن برخوردار هستیم.

امام کاشانی با بیان اینکه دشمنان مصر، پشت سر این وقایع هستند، گفت: مصر کشوری است که از لحاظ قدمت کشوری بسیار قدیمی و متمدن است. از نظر فرهنگ و معارف اسلامی و تولید کشاورزی بسیار سطح بالاست و ملت مصر در دامان اسلام بزرگ شدهاند.

آیتالله امامی کاشانی با اشاره به نبود رهبری و ولایت در مصر گفت: ملت مصر باید توجه کنند خداوند در قرآن کریم تهدیدی کرده است و امروز مخاطب این تهدید تمام ملت مصر هستند.

وی در ادامه با اشاره به کلام خداوند در قرآن گفت: در این آیه آمده است که در صورت عدم توجه به قبله، اقتدار از دست مسلمین میرود. مردم باید خودشان به هوش بیایند و به این و آن توجه نکنند و توجه به وحدت داشته باشند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در پایان خواستار بازگشت آرامش و امنیت به این کشور مسلمان شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار