اسدالله رازانی در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور:

راهیان‌نور «گردشگری فرهنگی-دینی» مبتنی بر ایثار و ارزش‌های انقلاب است

استاندار کرمانشاه راهیان‌نور را «گردشگری فرهنگی- دینی» دانست و گفت: دفاع مقدس یک گنجینه فرهنگی و عقیدتی است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ - 20October 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «اسدالله رازانی» استاندار کرمانشاه در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس خاطرات زیبا و به یادماندنیِ دفاع از تمامیت کشور را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: استان کرمانشاه به تعبیر رییس جمهوری از اردیبهشت 1359 درگیر جنگ شد. پیش از آغاز رسمی جنگ ما در این استان درگیر بودیم و آخرین درگیری نیز منجر به اجرای عملیات مرصاد شد.

 وی با بیان اینکه در ایام جنگ مخصوصا در عملیات مرصاد توفیق همراهی با شهید شوشتری را داشتم، گفت: ایام عملیات مرصاد مسئولیت پشتیبانی ستاد جنگ در استان خراسان را برعهده داشتم و برای مدتی به کرمانشاه رفتم و برای پشتیبانی از عملیات مرصاد به شهید شوشتری ملحق شدم.

رازانی تصریح کرد: ظرفیت استان کرمانشاه در زمینه پذیرایی از زائران راهیان‌نور رشد داشته است. استانداری و تمام دستگاه‌های استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائرین راهیان نور آماده هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه فرهنگی و عقیدتی است؛ راهیان‌نور را «گردشگری فرهنگی» دانست و گفت: راهیان‌نور یک «گردشگری فرهنگی-دینی» مبتنی بر ایثار و ارزش‌های انقلاب است.
 
رازانی تاکید کرد: مردم در جنگ زیبایی، آثار مثبت و منفی را در کنار هم تجربه کردند. امروز نیز استان کرمانشاه بعد از سال‌ها از پایان جنگ هنوز درگیر تبعات جنگ است، به طوری که صورت این استان تغییر پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: شهر قصرشیرین پیش از جنگ 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داشت، اما جنگ باعث شد جمعیت این شهر به مناطق مختلف کشور به ویژه مرکز استان مسافرت کنند. امروز با اینکه شهر از نظر اقتصادی رشد زیادی داشته، اما جمعیت آن فقط 20 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه با وجود تلاش‌های انجام شده، امروز درگیر مشکلات و مسائل روزمره است و نسبت به سایر استان‌های کشور از نرخ بیکاری بیشتری برخوردار است. طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه با 2 تا سه درصد اختلاف بیشترین نرخ بیکاری را دارد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار