حملات سنگین تروریست‌ها به معابر شرقی حلب و تغییر موضع ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه به سبب ادامه حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای تروریست‌های تکفیری به گذرگاه‌ها و مناطق اطراف از این مناطق عقب‌نشینی کردند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ - 20October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نیروهای حفظ امنیت سوریه از تمام گذرگاه‌های محله‌های شرقی حلب به سبب ادامه حملات گروه‌های تروریستی به تمام گذرگاه‌ها و مناطق اطراف از این مناطق عقب‌نشینی کردند، تروریست‌ها ده‌ها گلوله به این اماکن شلیک کردند و همزمان تک‌تیراندازان تکفیری این اماکن را هدف قرار می‌دهند.

با توجه به حملات سنگین گروه‌های تروریستی به این گذرگاه‌ها، امکان خروج غیرنظامیان و افراد مسلحی که خواستار تسلیم خود به ارتش هستند، از این گذرگاه‌ها وجود ندارد، این وضعیت نشان می‌دهد که تروریست‌های محله‌های شرقی حلب، گزینه تشدید جنگ و ادامه درگیری و رد هرگونه راه حل غیرنظامی را در پیش گرفته‌اند.

باندهای تروریستی جبهه النصره و احرار الشام با استقرار در خیابان‌های اصلی و فرعی محله‌های شرعی حلب تا کنون به هیچ غیرنظامی اجازه خروج از این مناطق را نمی‌دهند.

در این چارچوب شیخ محمد بدرالدین حسون مفتی کل سوریه از طریق بلندگو از گروه‌های تروریستی حاضر در محله‌های شرقی خواست با زمین گذاشتن سلاح، سر عقل بیایند و تسلیم شوند. وی همچنین از تروریست‌های چندملیتی خواست تسلیم شوند. مفتی سوریه به این تروریست‌ها گفت که خروج امن آنها و بازگشت به کشورهایشان را تضمین می‌کند. وی تصریح کرد دولت سوریه آماده است در صورتی که افراد مسلح، سلاح خود را تحویل دهند، آنها را به آغوش جامعه برگرداند، زیرا دولت نمی‌خواهد حتی یک نفر در خاک سوریه بمیرد که این یک ابتکار قابل توجه در نوع خود به شمار می‌رود.
 
منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها