واکنش ایران به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ - 20October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات «نعمان قورتولموش»، معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره تاثیر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.

قاسمی افزود: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد. ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در جهت پایان تنش‌ها و درگیری‌ها گام برداشته و سخن برانند.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها